Mannheim, 3 grudnia 2020 — Mannheim, 3 grudnia 2020 — Firma John Deere zakończyła swoją transformację, dzięki której stała się firmą Smart Industrial. Jest to jedna z największych operacji restrukturyzacyjnych w historii firmy. Firma dokonała całkowitego repozycjonowania we wszystkich obszarach swojej działalności handlowej na całym świecie, w tym w Polsce. Wśród kluczowych zmian personalnych należy wskazać objęcie stanowiska Division Business Managera przez Katarzynę Lewicką.
Zmiany dokonały się w obszarze działów sprzedaży i marketingu firmy, a ich pozytywne efekty oznaczać będą jeszcze lepsze wsparcie dealerów oraz klientów. Wszystkie działania na rynku europejskim będą sterowane z nowego Centrum Wsparcia Sprzedaży i Marketingu w Walldorf w Niemczech. Co więcej, wszystkie osoby odpowiedzialne za sprzedaż i marketing marki John Deere w poszczególnych krajach europejskich będą także powiązane ściśle z nowym centrum w Walldorf, co zdecydowanie skróci procesy decyzyjne. Umożliwi to także firmie szybkie reagowanie na zmieniające się warunki na lokalnych rynkach oraz na lepsze sprostanie wymaganiom klientów.
Zmiany dokonały się w obszarze działów sprzedaży i marketingu firmy, a ich pozytywne efekty oznaczać będą jeszcze lepsze wsparcie dealerów oraz klientów. Wszystkie działania na rynku europejskim będą sterowane z nowego Centrum Wsparcia Sprzedaży i Marketingu w Walldorf w Niemczech. Co więcej, wszystkie osoby odpowiedzialne za sprzedaż i marketing marki John Deere w poszczególnych krajach europejskich będą także powiązane ściśle z nowym centrum w Walldorf, co zdecydowanie skróci procesy decyzyjne. Umożliwi to także firmie szybkie reagowanie na zmieniające się warunki na lokalnych rynkach oraz na lepsze sprostanie wymaganiom klientów.
W związku z koncentracją na badaniu nowych Systemów Produkcyjnych, w Walldorf stworzono działy obejmujące segmenty:
Specjaliści z powyższych sektorów będą odpowiedzialni za rozwój oraz promocję poszczególnych maszyn, takich jak ciągniki, kombajny czy sieczkarnie.
Oferta Technologiczna – w ramach tego obszaru eksperci zadbają o integrację technologii cyfrowych w maszynach i systemach produkcyjnych. Koordynować te działania będzie Centrum Technologii i Badań w Kaiserslautern w Niemczech.
Kolejnym kluczowym zadaniem Centrum Wsparcia Sprzedaży i Marketingu w Walldorf jest poszukiwanie, kreowanie i wdrażanie Rozwiązań dla Całego Cyklu Użytkowania.
W ofercie dla każdego Systemu Produkcyjnego pozostają usługi FarmSight, Gwarancja Paliwowa, Kontrakty Obsługowe PowerGard.
Rozwój tego typu narzędzi zapewni rolnikom, jak i usługodawcom jeszcze łatwiejsze planowanie produkcji oraz klarowny obraz jej kosztów.
Katarzyna Lewicka na czele polskich struktur
Zmiany w strukturze oznaczają również przesunięcia personalne. Katarzyna Lewicka pracująca w John Deere Polska od 20 lat objęła nowo powstałą funkcję Division Business Managera, czyli stanowisko łączące obowiązki Prezesa Zarządu oraz Dyrektora Sprzedaży w Polsce. Jednocześnie Marko Borwieck, dotychczasowy Prezes Zarządu, stał się odpowiedzialny za rynki Europy centralnej jako nowy Division Business Manager.
Katarzyna Lewicka z wykształcenia jest inżynierem budowy maszyn, który to kierunek ukończyła na Politechnice Poznańskiej. Swoją karierę w John Deere rozpoczęła od działu administracji, do którego dołączyła w momencie przenosin centrali polskiego oddziału z Warszawy do Poznania w 2000 roku. Z uwagi na fakt, że wówczas zespół nie był tak szeroki jak obecnie, powszechne było łączenie różnych obowiązków, dzięki czemu Katarzyna zyskała ważne doświadczenie związane z działalnością dealerów: finansowaniem, logistyką, kwestiami organizacyjnymi.
Wkrótce, dzięki kompetencjom w obszarach finansowych objęła stanowisko Credit Supervisor, co pozwoliło zyskać kolejną wiedzę dotyczącą bieżącego funkcjonowania dealerów John Deere Polska. W 2007 roku Katarzyna objęła stanowisko Dyrektora Finansowego i Kontrolera, by tę funkcję pełnić przez kolejne 10 lat.
W 2017 roku dołączyła do działu sprzedaży maszyn żniwnych jako dyrektor. Pod koniec 2018 roku wyjechała na 2 lata do Mannheim, gdzie jako Strategic Planning Manager z bliska przyglądała się kierunkowi, w jakim zmierza firma.
Katarzyna to bardzo rodzinna osoba, której pasją jest muzyka rockowa oraz lektura thrillerów i kryminałów. Wolne chwile Katarzyna poświęca również pielęgnacji ogrodu i jodze.
Dealer Jutra 3.0 jednym z głównych priorytetów
Dealerzy marki John Deere także znacząco skorzystają z nowej struktury organizacyjnej firmy. Otrzymają oni pomoc zarówno z Centrum Wsparcia Sprzedaży i Marketingu w Walldorf, ale także ze strony działów rozwoju sieci dealerskiej i obsługi posprzedażowej w Polsce. Wszystkie te obszary na skutek reorganizacji zostaną wewnętrznie wzmocnione, co pozwoli realizować cele związane z rozwiązaniami rolnictwa precyzyjnego, programami finansowania zakupów, programami demonstracji wraz z nowym wymiarem obsługi posprzedażnej. Zdalne monitorowanie pracy maszyn (JD Link), diagnozowanie, usuwanie i przewidywanie usterek (Service Advisor Remote) oraz planowanie i dokumentowanie (MyJohnDeere, MyOperations) ma stać się standardem, co przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu pracy klientów.
Na czele działu rozwoju sieci dealerskiej stoi teraz Piotr Iżyniec.
John Deere nie tylko będzie oferować inteligentne rozwiązania, ale także zamierza znacznie inwestować w szkolenia i edukowanie pracowników sprzedaży i serwisu, na czele którego stanął Stanisław Wolski jako Manager Aftermarket & Customer Support. Za struktury regionalne odpowiada od teraz Mariusz Zieliński.
Pierwsze połączenie sił
Dalszy rozwój sieci dealerskiej jest jednym z priorytetów reorganizacji firmy w ramach strategii Dealer Jutra 3.0. W przyszłości firmy dealerskie będą się rozrastać, aby jeszcze lepiej zaspokajać rosnące potrzeby klientów. Pomimo, a nawet dzięki konsolidacji sieci dealerskiej, liczba pracowników dealerów stale rośnie od ponad 10 lat, co gwarantuje nieustające wsparcie dla klientów.
Pierwszy przypadek realizacji nowej strategii już za nami. Otóż z dniem 1 listopada br. Agro-Efekt połączył siły z Polboto-Agri.
– Działanie to umożliwi wsparcie regionu sprzedażowego Dolnego Śląska jeszcze większą siłą, lepszymi rozwiązaniami dla klientów oraz perspektywami rozwoju dla pracowników. Poprzez nowo stworzone synergie zwiększymy swoją bliskość do klienta, swoją profesjonalność oraz wyspecjalizowanie. Strategia ta sprawi, że opłacalność inwestycji będzie na jeszcze wyższym poziomie. Mamy nadzieję że niebawem będziemy mogli zorganizować spotkania z klientami, które pozwolą na zbliżenie i zacieśnienie naszych relacji – mówi Stefan Ścieszka, prezes zarządu Agro-Efektu, który formalnie będzie kontynuował działalność obu firm pod swoim brandem.
Zaawansowany poziom struktury sieci dealerskiej oraz reorganizacja sprzedaży i marketingu w Europie następują we właściwym momencie, gdy sektor rolniczy stoi przed ważnymi wyzwaniami. Nie ulega wątpliwości, iż firma John Deere jest na nie świetnie przygotowana.
Biuro prasowe John Deere Polska