Amerykański producent ogłosił szereg aktualizacji dotyczących ciągników kompaktowych. Zmiany dotyczą 13 modeli maszyn o mocy od 25 do 66 KM.
Zmiany w ciągnikach kompaktowych wynikają z potrzeby dostosowania maszyn do najnowszych przepisów europejskich dotyczących norm emisji spalin dla silników powyżej 25 KM (19 kW).
Ciągniki John Deere o mocy 25 KM i niższej – 1026R i 2026R pozostaną niezmienione, zaś wartość emisji spalin w nowym 3025E już wcześniej była na tyle niska, że mieści się też w nowych określonych w przepisach.
Konieczność zmian zaszła za to w przypadku pozostałych modeli serii 2R i 3R powyżej 25 KM, które otrzymują nowy trzycylindrowy silnik wysokoprężny Yanmar o pojemności 1,6 litra, zapewniający dużą rezerwę momentu obrotowego, co w praktyce oznacza utrzymanie mocy przy zwiększonych obciążeniach.
Zastosowane rozwiązania wykorzystują najnowsze technologie silników w celu: poprawy oszczędności paliwa i kontroli dokładności, jednocześnie zmniejszając również wpływ na środowisko. Wdrożone systemy Common Rail (CRS) i elektroniczna jednostka sterująca (ECU) stale monitorują pracę silnika i dostosowują dostarczanie paliwa, by jednocześnie zapewnić optymalną wydajność.
– Nowy układ oczyszczania spalin silnika składa się z filtra cząstek stałych (DPF) i katalizatora utleniającego olej napędowy (DOC), podobny do stosowanego z powodzeniem w większych ciągnikach rolniczych John Deere, co z kolei pozwala uzyskać niższy poziom emisji spalin i zmniejszyć poziom hałasu, spełniając wszystkie wymagania prawne – mówi Michał Kufel z John Deere Polska.
Zmiany zachodzą również wśród ciągników kompaktowych John Deere 4052M i 4052R, w których zainstalowano większy czterocylindrowy silnik o pojemności 2,1 litra z filtrem DPF. Jest to taki sam motor, jak w największych modelach 4066M i 4066R, które pozostają niezmienione.
Oprócz nowego silnika, kompaktowe ciągniki serii 3R i 4R zostaną wyposażone w nową funkcję eThrottle zintegrowaną ze skrzynią biegów eHydro.
– Funkcja ta została zaprojektowana tak, aby traktor był cichszy i bardziej komfortowy w użyciu, a także bardziej ekonomiczny. Wystarczy jedno naciśnięcie przycisku, aby prędkość obrotowa silnika była wygodnie powiązana z pozycją pedału nożnego, dzięki czemu obroty silnika i prędkość ciągnika można zwiększyć, gdy pedał jest wciśnięty – dodaje Michał Kufel.
W wybranych modelach wdrożono system Hitch Assist, który sprawia, że sprzęganie narzędzi i przyczep z tylnym zaczepem ciągnika lub trzypunktowym układem zawieszenia jest szybsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze. Za pomocą tego systemu zewnętrzne przełączniki zamontowane na tylnym błotniku umożliwiają operatorowi przesuwanie ciągnika do tyłu i do przodu z maksymalną prędkością 12 mm / sekundę oraz w razie potrzeby: podnoszenie lub opuszczanie zaczepu.
Inne zaawansowane funkcje technologiczne w kompaktowych ciągnikach John Deere to tryby pracy LoadMatch, MotionMatch i SpeedMatch, zapewniające maksymalną wszechstronność w szerokim zakresie zastosowań ciągników, a także wybór napędowych kosiarek rotacyjnych AutoConnect.
Większość nowych modeli ciągników kompaktowych John Deere można już zamówić u dealerów, jedynie modele 3R i 4M bez kabiny będzie można zamawiać z początkiem lata.
Biuro prasowe John Deere Polska