Czerwiec rozpoczął się bardzo dobrze w Zagranicznej Służbie Rolnej Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych, gdzie podsekretarz USDA ds.ds. Handlu i Rolnictwa Zagranicznego Alexis Taylor przewodzi delegacji USA w misji handlowej agrobiznesu do Japonii w dniach 5-9 czerwca.
„Kierowanie misją handlową jest zawsze wielkim zaszczytem i byłem bardzo zadowolony, mogąc zaprezentować jakość i różnorodność amerykańskiej żywności i produktów rolnych” – powiedział Taylor. „Ta delegacja była niezwykle solidna, skupiając przedstawicieli 11 stanowych departamentów rolnictwa, 11 współpracowników, przedstawiciela Zachodniego Stowarzyszenia Handlu Rolniczego Stanów Zjednoczonych oraz zróżnicowaną grupę amerykańskich eksporterów, którzy chcą nawiązać nowe partnerstwa biznesowe z japońskimi importerami”.
Podczas pobytu w Japonii podsekretarz Taylor spotkał się z kierownictwem Ministerstwa Zdrowia, Pracy i Opieki Społecznej; Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu; oraz Ministerstwo Rolnictwa, Leśnictwa i Rybołówstwa. Stany Zjednoczone i Japonia łączą silne dwustronne stosunki handlowe, a te spotkania umożliwiły obu stronom omówienie dalszego wzmocnienia tych stosunków, poszerzenia rynków eksportowych biopaliw i wzmocnienia bezpieczeństwa żywności.
Przez cały tydzień uczestnicy dowiadywali się o japońskich konsumentach oraz o tym, jak robić biznes w Japonii. Odbyło się ponad 400 spotkań typu business-to-business, które dały amerykańskim eksporterom możliwość nawiązania silnych kontaktów z nowymi partnerami biznesowymi w Japonii. Firmy, które przystąpiły do tej misji handlowej, zapewniły silny pokaz siły i szerokości amerykańskiego przemysłu spożywczego i rolnego, prezentując produkty, w tym zboża, wieprzowinę, owoce, jagody, kawę, herbatę i destylowane napoje spirytusowe.
„Przez lata odkryliśmy, że format misji handlowych jest bardzo korzystny i świetnie wykorzystuje czas i zasoby”, powiedział Jake Robinson, członek Międzyplemiennej Rady Rolniczej, który reprezentował produkty firmy Red Lake, Inc. „Misje handlowe są ważnymi wydarzeniami dla zwiększenia naszego śladu eksportowego i zapewniają doskonałe możliwości uzyskania kompleksowej analizy rynku, rozwijania kluczowych relacji z nabywcami i bezpośredniej współpracy z personelem FAS”.
„Ten program pomógł nam połączyć się z osobami zainteresowanymi naszymi produktami, dzięki czemu cały proces stał się znacznie łatwiejszy i prostszy” — powiedziała Carolyn Crotzer, współwłaścicielka Hawaiian Viking Coffee. Była to pierwsza misja handlowa firmy. „Wiele japońskich firm już powiedziało, że chce z nami współpracować, a ja jestem pod wrażeniem odpowiedzi, jaką otrzymujemy i szybkości, z jaką wszystko jest przetwarzane”.
Była to już trzecia agrobiznesowa misja gospodarcza zorganizowana przez FAS w 2023 roku. Agencja planuje również misję handlową do Chile we wrześniu, Malezji w październiku.
oprac. e-mk, ppr.pl