- Warto promować warzywa jako główny składnik kolacji. Według konsumentów są lekkie, łatwostrawne, a jednocześnie sycące i dostarczające ważnych składników odżywczych. Większe możliwości czasowe pozwalają na większą atencję w przygotowywaniu popołudniowych posiłków, a jednocześnie posiłki przygotowywane na bazie świeżych warzyw mogą być spożywane dnia następnego np. jako drugie śniadanie, a potrawy przygotowywane na ciało, jako obiad czy lunch zabrany do pracy
- mówi Agnieszka Piskała-Topczewska, dietetyk, specjalista ds. żywienia, diet coach.
- Dla niektórych konsumentów barierą w kupowaniu świeżych warzyw i owoców jest brak możliwości spożytkowania całego warzywa lub owocu. Rozwiązaniem i zachętą dla nich byłyby warzywa i owoce porcjowane
– dodaje Agata Zadrożna, ekspert Kantar.
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Projekt otrzymał patronat honorowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#NBKWiO #WczorajnaTalerzu #KANTAR #KZGPOiW #PolskaSmakuje #KupujŚwiadomie
Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw