Oto wyniki wszystkich rozegranych meczów (każdy z każdym):
Truskawki – Maliny 2:1
Borówki - Porzeczki 0:4
Porzeczki – Truskawki 1:1
Maliny – Borówki 0:0
Borówki – Truskawki 3:2
Porzeczka – Maliny 1:6
To już kolejny wspólny projekt. Widać duże zaangażowanie całej branży owoców jagodowych w to żeby być razem i aby promować swój produkt. Zawody są przykładem tego jak można współpracować. Wspólnie pokazujemy konsumentom z jaką pasją produkujemy. Każdego dnia zachęcamy do konsumpcji. Korzyścią jest dobre samopoczucie, zdrowie i uroda. To jest czas na polskie superowece!
powiedział Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Drużyna malin
Reprezentację producentów malin wystawia Lubelszczyzna. 75% krajowej produkcji malin pochodzi z plantacji w naszym regionie, Lubelskie jest jednym w największych producentów malin na świecie. Jest to też region w Polce z największą liczbą dni słonecznych w roku.
Trenerzy: Damian Czarnota, Cezary Ziółkowski. Menadżer: Paweł Krawiec.
Mistrzostwa łączą w świadomości wielu ludzi fakty, czym bardziej jesteśmy aktywni, tym więcej owoców jagodowych potrzebujemy w diecie
mówi Cezary Ziółkowski, trener reprezentacji producentów malin, który od lat uprawia maliny w sercu Lubelskiego Zagłębia Malinowego i pasjonuje się piłką nożną.
Promujemy filiżankę owoców jagodowych w sezonie zbiorów. Codziennie. Poszerzamy rynek, jakbyśmy poszerzali bramkę. Łączą nas pasje i odpowiedzialność za wynik. Rośne popularność naszych owoców wśród konsumentów. Są to owoce wybitnie zdrowe i wartościowe
powiedział Paweł Krawiec, menadżer drużyny malinowej, naukowiec, praktyk, doradca, międzynarodowy ekspert rynku malinowego.
Drużyna truskawkowa
Drużynę wystawili plantatorzy z regionu Płońska i Czerwińska nad Wisłą, największego w Polsce zagłębia produkcji truskawek. Kapitan Szymon Kamiński. Grający Selekcjoner: Adam Borzęcki. Trener - dr Zbigniew Jarosz, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, naukowiec od lat pracujący w tematyce owoców jagodowych, w szczególności w truskawce. Grający rzecznik prasowy - Albert Zwierzyński, doradca, prywatnie również plantator.
Widać rosnące zainteresowanie naszymi owocami. Powstaje w naszym środowisku wiele inicjatyw, których wspólnym celem jest promocja owoców jagodowych
mówi Szymon Kamiński, kapitan reprezentacji producentów truskawek.
Drużyna borówkowa
Reprezentację producentów borówki stworzył Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej (SPBA), z dużym udziałem plantatorów z Lubelskiego. Kapitanowie: Artur Szymański, Kazimierz Wasiak. Menadżer: Ireneusz Komorowski.
- Nie licytujemy, który owoce jest lepszy. Tworzymy drużynę, która ma wspólny cel
mówi Kazimierz Wasiak, plantator z 15-letnim stażem, kapitan reprezentacji plantatorów borówki.
Plantatorzy owoców jagodowych wyznaczają nowy poziom producenckiej dojrzałości. Stawiamy na współpracę, codzienne wspieramy wspólną ofertę dla konsumentów -
mówi z zadowoleniem Ireneusz Komorowski, Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.
Drużyna porzeczkowa
Międzynarodową reprezentację producentów porzeczek wystawia Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek. Stowarzyszenie reprezentuje branżę i promuje walory porzeczki. Polska jest największym na świecie jej producentem i najważniejszym eksporterem. Odpowiadamy za ponad połowę światowej produkcji czarnej porzeczki (53%). Kapitan: Zbigniew Chołyk. Menadżer: Piotr Baryła.
Skład polskiej drużyny plantatorów wzmocnili Jens Holme Pedersen, President International Blackcurrant Association (Dania), Florent Baillard, V-ce President IBA (Francja) oraz plantator Michael Bullinger (Niemcy).
Zachęcamy wszystkich by codziennie spożywali filiżankę świeżych polskich owoców jagodowych. Dadzą one energię i złagodzą upały. Dla wspólnej idei bawimy się razem
mówi Piotr Baryła, plantator porzeczek z ponad 20-letnim doświadczeniem, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnych Porzeczek (KSPCP) i w-ce prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Porzeczki Czarnej (IBA).
Promujemy umiejętność współpracy. Jest bardzo uniwersalna. Bazuje na wspólnym celu i zaufaniu. Zaufanie producentów do zarządów, do dostawców, dokładnie tak jak w piłce, jak w każdym sporcie drużynowym. Bez zrozumienia, wyrozumiałości, bez autentycznej współpracy nie można iść do przodu. W zglobalizowanym świecie ta współpraca idzie dalej. Współpracujemy z przedstawicielami różnych branż, z różnymi gatunkami owoców jagodowych i z producentami różnych krajów. Cały projekt jest sukcesem Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnych Porzeczek. Rola organizacji branżowych jest tu bardzo duża
Zbigniew Chołyk, kapitan reprezentacji producentów czarnej porzeczki.
Jagodowe Mistrzostwa są okazją do inspirowania jagodowych pasjonatów, zarówno producentów, jak i konsumentów. Wydarzeniem podczas, którego wszyscy nabieramy przekonania, że te niewielkie owoce mają wielką siłę zmieniania ludzi. I że są to owoce nasze, polskie, z których powinniśmy być dumni. Czas na polskie superowoce! A w jagodowej sztafecie - czas na polskie maliny.
dodaje Krawiec, manager złotej reprezentacji polskich malin.
Organizacja turnieju w Lublinie jest częścią kampanii „Czas na polskie superowoce!”, która promuje polskie owoce jagodowe - owoce wyjątkowo bogate w składniki szczególnie korzystne dla naszego zdrowia i urody.
Plantatorzy połączyli siły, by skuteczniej budować nawyk codziennego spożywania filiżanki polskich superowoców gdy trwa na nie sezon. Od majowych truskawek, po jesienne odmiany malin, codziennie możemy cieszyć się świeżymi owocami jagodowymi krajowej produkcji. Tych nawyków, jako społeczeństwu, bardzo nam brakuje. Zbliżające się lato to czas, w którym najłatwiej można budować nawyk codziennej konsumpcji owoców. Polecamy, dla zdrowia i dla urody!
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”. Idea organizacji Mistrzostw powstała w roku 2018 podczas realizacji kampanii „Lato z borówkami”.
Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw