W ubiegłą środę odbyło się spotkanie inaugurujące ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną „Ja Cię SERniczę”, która jest organizowana przez Polską Izbę Mleka oraz sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka. W projekcie główną rolę odgrywa właśnie twaróg w słodkiej postaci.Na wydarzeniu w Bursztynowa Bistro spotkali się dziennikarze, szefowie kuchni oraz blogerzy.
Kameralne spotkanie rozpoczęła krótką prezentacją przedstawicielka Polskiej Izby Mleka. Wprowadziła gości w informacje na temat m.in. idei projektu, przebiegu kampanii, w tym akcji samplingowych i konkursu dla restauratorów, które będą mieć miejsce w 5 miastach w Polsce. Celem akcji jest promowanie białego sera w słodkiej postaci, awszystko po to, by Polacy docenili wartość tego składnika wielu tradycyjnych potraw – w tym sernika.
Poza szeroką gamą serników, których mieli możliwość skosztować przybyli goście, atrakcją spotkania był pokaz kulinarny, który przeprowadził Michał Figa, szef cukierni w sieci restauracji należących do Mateusza Gesslera. Zaprezentował on szybki przepis na sernik z malinową polewą, którego także posmakowali zgromadzeni. W trakcie pokazu podzielił się również kilkoma trikami w kwestii przygotowywania wypieków.
Kampania ma potrwać do grudnia 2022 roku, a jej organizatorem jest Polska Izba Mleka, której codzienna działalność opiera się na promowaniu produktów mlecznych na rynku krajowym i zagranicznym.
Projekt „Ja Cię SERniczę!” ma charakter edukacyjny, a źródłem informacji będzie specjalnie stworzona strona na portalu Facebook, na której znajdą się cenne wiadomości i ciekawe przepisy na serniki.
Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.
Biuro prasowe Program „Ja Cię SERniczę!”