Prezes ARR Łukasz Hołubowski wziął udział w debacie eksperckiej w ramach IV Polish Food Export Forum, które odbyło się 21 czerwca br. w Warszawie.
Debata była poświęcona strategii rozwoju branży spożywczej wobec wyzwań globalnego rynku oraz zmianom preferencji w konsumpcji żywności. Prezes ARR mówił o podpisaniu polsko-chińskich porozumień sprzyjających otwieraniu się rynku chińskiego na produkty z Polski oraz o wspieraniu przez Agencję promocji polskich produktów za granicą. W swojej wypowiedzi prezes ARR podkreślił, że polscy producenci powinni konkurować na rynkach zagranicznych nie ceną, a jakością. Zachęcił też branże do wspólnego promowania krajowych produktów i występowania na rynkach zagranicznych pod jednym szyldem.
W sesji inauguracyjnej o możliwościach wspierania przez ARR działań promocyjnych w sektorze rolno-spożywczym mówiła Monika Tyska, dyrektor Biura Spraw Zagranicznych ARR. Wystąpienie Waldemara Sochaczewskiego, dyrektora Departamentu Rynków Rolnych MRiRW, było poświęcone miejscu przemysłu spożywczego w polskiej gospodarce i sile eksportowej branży rolno-spożywczej.
Polish Food Export Forum jest kontynuacją idei spotkań biznesowych sektora spożywczego. W wydarzeniu udział wzięli reprezentanci instytucji rządowych, organizacji branżowych oraz przedsiębiorstw rolno-spożywczego. W trakcie spotkania odbyła się sesja B2B zagranicznych przedstawicielstw izb handlowo-przemysłowych.
ARR