Tegoroczny model ISUZU D-MAX zdobył najwyższą 5-gwiazdkową ocenę w ramach najnowszych testów zderzeniowych organizacji Euro NCAP.
Wyższe wymogi i standardy testowe
W tym roku niezależna europejska organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów - Euro NCAP - oceniła 11 modeli samochodów, wśród nich najnowszy model ISUZU D-MAX, który w październiku bieżącego roku trafił do sprzedaży w Polsce.
Tegoroczne testy Euro NCAP różnią się od poprzednich edycji – obowiązują nowe zaostrzone wymogi i standardy testowe. W ramach oceny bezpieczeństwa dorosłych pasażerów dostępny jest m.in. nowy test zderzenia czołowego. Bariera deformowalna o masie 1400kg porusza się tym razem z prędkością 50km/h (w poprzednich testach nieruchoma), a następnie, symulując zdarzenie drogowe, zderza się czołowo z jadącym z taką samą prędkością pojazdem w połowie szerokości jego maski. Pozwala to ocenić, jak dobrze samochód chroni pasażerów w warunkach drogowych. W tegorocznym teście zwiększono również prędkość uderzenia w boczną barierę (słup). Po raz pierwszy przyznane zostały także punkty za bezpieczeństwo po zderzeniu.
Pierwszy tak bezpieczny pick-up
ISUZU po raz pierwszy tak znacząco postawiło na bezpieczeństwo w modelu D-MAX. Jest on wyposażony w liczne systemy działające automatycznie i niezależnie od kierowcy, które do tej pory nie były dostępne w klasie samochodów typu pick-up. Nadwozie i podwozie nowego modelu zostało wzmocnione, aby chronić pasażerów przed skutkami zderzeń. Większe hamulce przednie i tylne poprawiają skuteczność hamowania, a fotele zaprojektowano z myślą o minimalizowaniu ewentualnych obrażeń. Nowy model wyposażony jest w osiem poduszek powietrznych: 2 czołowe, 2 boczne w fotelach przednich, 2 kurtynowe, kolanowa kierowcy oraz – po raz pierwszy zastosowana w tym segmencie – poduszka centralna pomiędzy kierowcą a pasażerem, która zapobiega zderzeniu się głowami.
W przypadku aktywowania choćby jednej z nich, system alarmowy eCall, powiadomi Centrum Alarmowe o wypadku. Dzięki temu służby ratownicze są w stanie dotrzeć do poszkodowanych w bardzo krótkim czasie.
„Ludzkie oko” w ISUZU i pełny przekrój układów
W ISUZU D-MAX zastosowano ponadto dwie kamery, które są zlokalizowane na szybie przedniej. Mają one doskonałą zdolność wykrywania przeszkód (obiektów, pojazdów, pieszych i rowerzystów) w warunkach rzeczywistych. Dzięki zastosowaniu dwóch kamer powstaje obraz 3D przeszkody, tak samo jak w ludzkim oku. Pomiar odległości jest bardzo dokładny w odróżnieniu od pozostałych rozwiązań stosowanych przez innych producentów pojazdów tej klasy (pojedyncza kamera, radar odległości). Mniejsza liczba błędów w wykrywaniu oznacza większe bezpieczeństwo dla kierowcy i pasażerów, innych użytkowników dróg, a przede wszystkim dla pieszych i rowerzystów.
ISUZU D-MAX 2020 jest wyposażony w 17 układów mających wpływ na bezpieczeństwo:
Pełna specyfikacja modelu dostępna jest na stronie internetowej www.isuzu.com.pl
To nie pierwsze wyróżnienie pięcioma gwiazdkami w teście zderzeniowym dla ISUZU D-MAX. Już na początku tego roku został on także oceniony przez australijską NCAP (ANCAP), otrzymując najwyższą notę.
Newseria Biznes