Z tej kwoty 3,7 bln $ przynieść ma poprawa zadowolenia klientów, 3 bln $ oszczędność czasu, 2,7 bln $ ulepszony łańcuch dostaw i logistyki, 2,5 bln $ redukcja kosztów oraz 2,5 bln $ poprawa wydajności pracowników. Według prognoz, w 2020 roku aż 4,4 bln GB danych zgromadzonych zostanie w cyfrowym świecie.
Zgodnie z chwytliwym hasłem „3P” technologie informacyjne mają za zadanie „przesłać, przetworzyć i przechować” informację. Internet of Things (IoT) jest systemem, w którym obiekty (“rzeczy”) mogą przesyłać dane poprzez sieć bez interakcji człowieka. Rola człowieka jest nadal istotna – pozostaje on swoistym „interfejsem” pomiędzy światem rzeczywistym i światem wirtualnym. Technologia ma ułatwiać życie - rzeczy wypierają człowieka tam, gdzie jego praca jest nadal niebezpieczna, prosta lub monotonna.
Technologie IoT znajdują zastosowanie m. in. w branży motoryzacyjnej. Umieszczone w aucie sensory kontrolują stan techniczny pojazdu, co pomaga zwiększyć bezpieczeństwo użytkownika. System informuje o rodzaju usterki i o miejscu, gdzie można ją naprawić. Z kolei producent samochodu dostaje informacje o tym, jakie są najczęstsze usterki w jego produktach. Technologie IoT wplecione są też w miejskie systemy parkingowe (smart city), informując o wolnych miejscach.
Od 1 kwietnia 2018 roku wszystkie nowe modele aut, aby być dopuszczonymi do użytkowania na terenie Unii Europejskiej, muszą być wyposażone w system eCall, funkcjonujący w oparciu o infrastrukturę numeru 112. System ten automatycznie wzywa pomoc w razie wypadku drogowego. Reakcja człowieka nie jest tutaj potrzebna. W 2020 roku planuje się, że 130 mln samochodów będzie miało system eCall. 2,5 tys. ludzi rocznie ma przeżyć dzięki modułowi eCall.
Czytaj całość artykułu na www.erp-view.pl
Newseria Biznes