Dziś mamy do czynienia z klientem globalnym, którego preferencje zakupowe często dyktowane są przez światowe trendy. Zdrowie, redukcja cukru w pożywieniu, „czysta etykieta”, produkty ”bez GMO” to najczęściej obserwowane trendy konsumencie w obszarze mleczarstwa. Oczekiwania konsumentów są coraz większe, a trendy zmieniają się coraz szybciej. Wymaga to także zmian w obszarze regulacji prawnych.
O tym, jak sprostać wymaganiom współczesnych konsumentów rozmawiać będą uczestnicy i eksperci panelu poświęconego innowacyjności sektora mleczarskiego drugiego dnia 17 Międzynarodowego Forum Mleczarskiego, które odbywać się będzie w dniach 4-6 września w Serocku.
Rynek produktów mlecznych na świecie jest dojrzały, ale wciąż perspektywiczny. Prognozy agencji badawczej Euromonitor zakładają średnioroczny wzrost jego wartości na poziomie 1,5% aż do 2021 roku. Aby przyciągnąć uwagę konsumentów producenci muszą nieustannie pracować nad ofertą, która zwróci uwagę konsumentów i spełni ich oczekiwania. Czynnikami warunkującymi wzrost spożycia produktów mleczarskich są uwarunkowania związane z produktem, czynniki osobowe oraz dotyczące konsumenta.
W celu określenia, jakie są najważniejsze trendy i w jakim kierunku powinny iść innowacje produktowe, musimy się zastanowić jaki jest ich konsument, jakie są jego oczekiwania, jakie są jego priorytety i wartości, a także jak i dlaczego zmienia się jego zachowanie.
Współczesny konsument jest inteligentny, posiada wiedzę o produktach, które kupuje. Kiedyś dokonując decyzji zakupowych kupujący kierowali się znajomością marki lub ogólnie dostępnymi informacjami o produkcie. Teraz producent musi zachęcić konsumenta poprzez wprowadzanie stałych innowacji, zoptymalizowanie i usprawnienie procesu produkcji, wprowadzenie czystej etykiety. Konsumenci globalnie wymieniają się informacjami, rośnie handel internetowy i przemysł, również mleczarski, dostosowuje się do najnowszych potrzeb i trendów.
Więcej informacji na www.forum-mleczarskie.org
Biuro Międzynarodowego Forum Mleczarskiego