Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Innowacyjne opakowanie Round Wrap

19 kwietnia 2024
Innowacyjne opakowanie Round Wrap

Carlsberg Polska testuje na polskim rynku innowację opakowaniową – karton z zaokrąglonymi narożami. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić do 224* ton CO2 rocznie, zwiększa obszar komunikacji marketingowej z konsumentami i zapobiega nieestetycznym zagnieceniom naroży.

Innowacyjny karton DS Smith Round Wrap**

Carlsberg Polska nieustannie udoskonala swoje opakowania i poszukuje sposobów na ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz najlepszych rozwiązań na ekspozycję produktów i komunikację z konsumentami. Round Wrap to innowacyjne kartonowe opakowanie zbiorcze na piwo w butelce, które charakteryzuje się zaokrąglonymi narożami uzyskanymi dzięki zastosowaniu papieru wewnątrz tektury falistej o niższej gramaturze niż na zewnątrz. Dzięki temu opakowanie pozwala na redukcję emisji CO2 nawet do 24% (w stosunku do porównywalnej specyfikacji standardowego rozwiązania), nadając się jednocześnie prawie w 100% do recyklingu.

Mniej folii i eliminacja zgnieceń na rogach

Opakowanie pozwala na dopasowane foliowanie palet i tym samym umożliwia ograniczenie zużycia folii przy jednoczesnym zachowaniu ich stabilizacji na wysokim poziomie. Dotychczas zdarzało się, że podczas strechowania palet z wyrobem gotowym lub transportu, kartony ulegały zgnieceniu na rogach – rogi nieestetycznie załamywały się. Kartony o zaokrąglonych rogach eliminują ten problem. Dzięki temu nasze produkty trafiają do sklepów i konsumentów idealnie zapakowane, a to przekłada się na wizerunek naszych marek. Jestem przekonany, że detaliści oraz konsumenci docenią tę innowację – mówi Jarosław Sepioło, menedżer ds. rozwoju pakowania Carlsberg Polska.

Komunikacja 360 stopni

Ponadto, karton Round Wrap umożliwia zastosowanie grafiki na narożach, co zwiększa obszar komunikacji marketingowej z konsumentem. Możliwe jest wykorzystanie całej powierzchni bocznej 360 stopni jako nośnika reklamowych treści. Unikalny kształt wyróżnia karton na półce sklepowej i przyciąga uwagę konsumentów. Według badań przeprowadzonych przez firmę badawczą Toluna, 77% respondentów potwierdziło, że jest bardziej skłonnych do zakupu opakowania z zaokrąglonymi rogami w porównaniu do innych rozwiązań***.

Implementacja rozwiązania DS Smith Round Wrap była możliwa dzięki bliskiej współpracy z Carlsberg Polska. Nowe opakowanie niesie ze sobą korzyści wytrzymałościowe, środowiskowe, a także w obszarze komunikacji z konsumentem. Jesteśmy dumni, że jako wiodący dostawca przyjaznych środowisku rozwiązań opakowaniowych, mogliśmy razem z Carlsberg Polska wdrożyć to innowacyjne opakowanie na polskim rynku – dodaje Beata Lis-Kozłowska, dyrektor ds. sprzedaży w DS Smith.

Round Wrap wdrożony został we współpracy z DS Smith Polska, a w 2024 roku Carlsberg Polska testuje kartony na markach piw Carlsberg, Garage i Somersby

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

Rada Europy przyjmuje ulepszone przepisy o ochronie przed agrofagami roślin Rada...

Główny Inspektor Sanitarny dr n. med. Paweł Grzesiowski przekazał 18.11.2024 pod...

Kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 są niezbędne dla naszego zdrowia, a ich supleme...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę