Od lat holenderski gigant mleczarski oczyszcza swoje portfolio z niemlecznych aktywów. Taka strategia może trochę dziwić, gdyż mleczarnie starają się nie zamykać na dodatkowe dochody (zwłaszcza firmy mleczarskie na Bliskim i Dalekim Wschodzie). W Polsce przykładem takiej dywersyfikacji jest Grupa Polmlek.
FrieslandCampina wybrał strategię specjalizacji i jej ostatnim aktem jest sprzedaż firmy Riedel, której tradycje biznesowe sięgają 1879 roku. W latach 70-tych ubiegłego wieku Riedel stał się liderem rynkowym dzięki zainwestowaniu w pakowanie soków w kartony. Dziś posiada kilka znanych marek: Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, Taksi i Extran. Nie jest jednak tajemnicą, że konsumpcja soków w Holandii w ostatnich 10 latach spadła o 25%.
Tym bardziej FrieslandCampina dążył od wiosny do sprzedaży sokowej części firmy. Nabywcą okazała się firma Standard Investment, która ma udziały m.in.: w Burger King Netherlands i firmie piekarskiej Dutch Bakery. Firmę tworzy 11 menedżerów, którzy zarządzają firmami zatrudniającymi 3000 osób i przynoszącymi rocznie ok. 500 mln euro przychodu.
Riedel posiada własne zakłady produkcyjne, gdzie wytwarza i pakuje swoje produkty. Sprzedaje swoje wyrobu w Holandii i Belgii w sieciach handlowych, stacjach benzynowych, w vendingu i cateringu. Przychody ze sprzedaży w 2016 roku sięgnęły 125 mln euro. Firma zatrudnia 200 osób.
FrieslandCampina nie ujawniła kwoty transakcji.
Forum Mleczarskie