Hiszpański potentat zamknął 2020 r. obrotem w wysokości 750,4 mln (+4%) euro i zyskiem netto na poziomie 25,1 mln euro. Firma może pochwalić się znaczącymi osiągnięciami ekologicznymi. W 2020 r. CAPSA Food jako pierwsza hiszpańska firma mleczarska uzyskała certyfikat B CORP za generowanie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i planetę poprzez swoją działalność. Na swojej drodze do neutralności klimatycznej w 2035 r. stała się pierwszą hiszpańską firmą, która certyfikowała z AENOR swoją „Strategię gospodarki o obiegu zamkniętym” i „Neutralność węglową” we wszystkich swoich fabrykach, otrzymując również certyfikat „Zero Waste”.
W roku naznaczonym pandemią COVID 19 firma mleczarska CAPSA Food poprawiła wyniki pomimo utraty około 30% wolumenu sprzedaży na rynku hotelarskim z powodu ograniczeń nałożonych przez rząd. Według Nielsen CAPSA Food uzyskała wzrost we wszystkich kategoriach produktowych.
Na rynku mleka jej udział wzrósł do 19,3% w porównaniu z 17,9% w 2019 r. W kategorii śmietan firma uzyskała 21% udział w rynku (w 2019 roku było to 19,8%), a na rynku masła: 24,4%, czyli o 0,2 punktu powyżej wyniku z 2019 roku. W kategorii wegańskich alternatyw mleka uzyskano udział 14,3%.
Mleczarnia skupiła 908,5 mln litrów mleka w 100% pochodzenia hiszpańskiego.
W 2020 r. firma zainwestowała 2,5 mln euro w urządzenia i sprzęt, aby zoptymalizować efektywność energetyczną i chronić środowisko. Inne wydatki na ochronę środowiska wyniosły ponad 13 mln euro.
Na początku 2020 r. CAPSA Food nabyła 50% udziałów w mleczarni Sociedad Lácteas Flor de Burgos, aby wspólnie działać na rynku serów i produktów świeżych. Również w 2020 r. firma podpisała umowę o współpracy z firmą Delikia, wiodącym operatorem vendingowym w Hiszpanii. Ponadto przekazała ponad 1 mln kg swoich produktów organizacjom tj. Federacja Banków Żywności, Hiszpański Czerwony Krzyż, Caritas itp.), a także pracownikom służby zdrowia, którzy pracowali, aby uratować tysiące istnień ludzkich w hiszpańskich szpitalach.
Forum Mleczarskie