Jak podaje niemiecka firma mleczarska Bayerische Milchindustrie (BMI) razem z Grupą Lactalis podpisały sprzedaż tej części BMI odpowiadającej za produkcję wyrobów świeżych: jogurtów, śmietany, ajranu, serów białych. Umowa obejmuje zakład produkcyjny w Würzburgu. Transakcja obejmuje przejęcie regionalnych marek z południowych Niemiec tj. Frankenland, Thüringer Land oraz etnicznej marki Haydi. Ten obszar działalności generuje roczny obrót w wysokości około 200 mln euro.
– BMI eG skoncentruje się bardziej na swoich podstawowych kompetencjach dotyczących składników i serów. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do tej transakcji – mówi Thomas Obersojer, Dyrektor Generalny Bayerische Milchindustrie eG. – Współpraca z Lactalis stanowi dobrą perspektywę ekonomiczną dla naszych rolników. Dla nas ważne jest, aby mleko, zakład, miejsca pracy i marki pozostały razem w tej strukturze.
Dzięki temu przejęciu Lactalis chce zbudować bliskie i długoterminowe partnerstwo z producentami mleka z południowych Niemiec. – Chcielibyśmy kontynuować udaną pracę z BMI poprzez dalszy rozwój regionalnych marek Frankenland, Thüringer Land i Haydi – powiedział Morten Felthaus, Dyrektor Zarządzający Grupy Lactalis w Niemczech.
Zgoda na transakcję podlega kontroli organów antymonopolowych. Zakończenie negocjacji spodziewane jest w połowie tego roku.
BMI uzyskuje roczny przychód w wysokości ponad 660 mln euro.
Forum Mleczarskie