Frigo Logistics, wiodący w Polsce operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, w ramach współpracy z firmą FRoSTA rozpoczął testy nowego ciągnika siodłowego – Volvo FH. To już kolejny pojazd elektryczny sprawdzany w bieżących operacjach obu firmy.
Podobnie jak w przypadku testów innych pojazdów Volvo FH będzie wykorzystywane przez kilka tygodni do transportu produktów mrożonych bezpośrednio z fabryki producenta w Bydgoszczy do magazynu-mroźni Frigo Logistics w Żninie, a także w relacji Żnin-Bydgoszcz. Jakiś czas temu firmy poddały podobnym testom Volvo FM.
Oba modele – Volvo FM i Volvo FH – należą do najwyżej klasy ciągników elektrycznych. Pod względem parametrów pojazdy mają podobny zasięg (ok. 280-300 km) oraz akumulatory (540 kWh), natomiast różni je ładowność (28,5 t dla modelu FM vs 23,5 t dla modelu FH). Docelowo pojazdy będą wykorzystywane na trasach o średnim zasięgu.
– Decyzja o rozwoju floty w kierunku elektromobilności jest dla nas strategiczna. Jesteśmy w trakcie weryfikacji różnych pojazdów na rynku, również w ramach portfolio jednej marki, stąd decyzja o sprawdzeniu kolejnych ciągników – tym razem dwóch modeli Volvo. Wszystkie testy przeprowadzamy na tej samej trasie, aby móc porównać parametry poszczególnych pojazdów w podobnych warunkach i na tej podstawie dokonać optymalnego wyboru. Cieszymy się, że mamy wśród naszych klientów takich partnerów jak firma FRoSTA, z którymi możemy testować nowe rozwiązania – mówi Krzysztof Pawlik, dyrektor zarządzający ds. transportu Frigo Logistics.
Ze względu na specyfikę operacji logistycznych Frigo Logistics planuje również testy naczep z elektrycznym zasilaniem agregatu chłodniczego. Podjęcie decyzji związanych z zakupem nowych pojazdów, w tym pojazdów elektrycznych, jest wstępnie planowane na drugą połowę roku, po zakończeniu wszystkich planowanych testów.
***
O firmie Frigo Logistics
Frigo Logistics to wiodący w Polsce operator logistyczny dla produktów spożywczych wymagających kontrolowanej temperatury. Firma specjalizuje się w dystrybucji, transporcie i magazynowaniu produktów mrożonych, a także w kategorii dry, fresh oraz płynnej dla produktów spożywczych. Firma świadczy międzynarodowe usługi frachtu morskiego, lotniczego i kolejowego. Frigo Logistics obecnie obsługuje na wyłączność siedem sieci handlowych działających na polskim rynku oraz grupę około osiemdziesięciu producentów oferujących artykuły spożywcze. Operator dostarcza produkty wymagające kontrolowanych temperatur do ponad 4500 punktów w całej Polsce.
Frigo Logistics posiada dziesięć lokalizacji: w Żninie, Błoniu koło Warszawy, Radomsku, Czeladzi, Żdżarach koło Szczecina, Lublinie oraz (po przejęciu firmy transportowej ARMIR) w Obornikach Wielkopolskich, Wrocławiu, Mysłowicach i Nowym Dworze Mazowieckim. Łącznie zatrudnia około 550 pracowników. Operuje obecnie flotą około 60 pojazdów własnych oraz flotą około 400 pojazdów na zasadzie stałej współpracy z podwykonawcami. Współpracuje z około 150 stałymi przewoźnikami. Firma Frigo Logistics powstała w 2001 roku, a od 2004 roku stanowi część Nichirei Logistics Group Inc. Koncern Nichirei zajmuje pierwsze miejsce na rynku japońskim i piąte na świecie wśród firm specjalizujących się w usługach transportowych dla branży spożywczej.
oprac, e-mk, ppr.pl