OPOLAGRA_2025

Francuskie dotacje na wymianę aut - Toyota zyskuje najwięcej

24 lipca 2020
Francuskie dotacje na wymianę aut - Toyota zyskuje najwięcej
Newseria Biznes

Francuski rząd wprowadził w 2020 roku dotację na zezłomowanie starego auta i zakup mniej emisyjnego samochodu. Premia wynosi 3000 euro na auto spalinowe lub hybrydowe o emisji CO2 poniżej 137 g/km oraz 5000 euro na pojazd elektryczny albo hybrydę plug-in. Okazuje się, że w największym stopniu z nowego programu korzystają samochody Toyoty. 98% aut japońskiej marki sprzedawanych we Francji kwalifikuje się do wsparcia, w tym wszystkie hybrydy oraz wszystkie SUV-y.

 

Francja obniża emisyjność parku samochodów

Prime à la conversion to pomoc rządowa dla Francuzów wprowadzona w 2020 roku, która ma zachęcić do wymiany samochodu na auto o niższej emisyjności. Program obejmuje samochody elektryczne i hybrydy plug-in, na które dotacja wynosi 5000 euro, a także hybrydy nieładowane z sieci, auta z silnikiem benzynowym i diesle, na które można dostać 3000 euro, jeśli ich emisja CO2 według WLTP nie przekracza 137 g/km. Co ciekawe, wsparcie za zezłomowanie starego auta otrzymuje się zarówno przy zakupie nowego samochodu z salonu, jak i używanego.

Hybrydy Toyoty z łatwością otrzymują dotacje dla aut niskoemisyjnych

Tak się składa, że dla samochodów Toyoty limit 137 g/km CO2 jest całkiem szczodry. Trudno się temu zresztą dziwić w przypadku marki, która zaczęła poświęcać mnóstwo uwagi i środków na badania i rozwój niskoemisyjnych samochodów jeszcze w latach 90. – zanim to było modne. Nowa rządowa dotacja obejmuje większość gamy modelowej Toyoty we Francji. Kwalifikują się do niej wszystkie popularne auta osobowe – Aygo, Yaris, Corolla, C-HR, Camry, Prius i RAV4. Poza limitem sytuują się tylko samochody sportowe (GT86, GR Supra), terenowe (Hilux, Land Cruiser) oraz użytkowe (PROACE, PROACE CITY).

SUV-y Toyoty z dotacją 3000 euro
We Francji Toyota oferuje modele C-HR i RAV4 wyłącznie w wersjach hybrydowych. Toyota C-HR z układem hybrydowym 1.8 w standardzie WLTP zużywa od 4,8-5,2 l/100 km i emituje od 108–118 g/km CO2 (w zależności od wersji wyposażenia), zaś z mocniejszym 184-konnym napędem hybrydowym 2.0 spala od 5,3–5,7 l/100 km i emituje od 120–128 g/km. RAV4 Hybrid 2.5 potrzebuje natomiast 5,5–5,8 l/100 paliwa w przypadku wersji 4x2 o mocy 218 KM i niemal tyle samo, bo 5,6–5,9 l/100 km oraz 127–134 g/km w odmianie z elektrycznym napędem na 4 koła AWD-i o mocy 222 KM.

Toyota jest jednym z nielicznych producentów, które oferują na francuskim rynku SUV-y w stu procentach kwalifikujące się do rządowej premii w tym programie. Jest to możliwe dzięki technologii hybrydowej, która obniża zapotrzebowanie na paliwo oraz poziom emisji o kilkadziesiąt procent w porównaniu z analogicznym autem spalinowym. Toyota produkuje hybrydy od 1997 roku i obecnie oferuje już 4. generację napędu hybrydowego, która jest o kilkadziesiąt procent bardziej oszczędna od pierwszego Priusa.

Nowe modele elektryczne Toyoty

Niedługo gama hybrydowych SUV-ów marki zostanie poszerzona o model RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM i zasięgu 65 km w trybie elektrycznym. W kolejnych krokach w ofercie Toyoty pojawią się także auta w 100% elektryczne, w tym samochody dostawcze z rodziny PROACE oraz SUV-y.

 

Newseria Biznes


POWIĄZANE

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. Syst...

Ruszył sezon pełen wyzwań i szans dla pszczelarzy Tegoroczny sezon miodowy rozpo...

Prezydent Andrzej Duda zaprosił na spotkanie Prezydenta elekta Karola Nawrockieg...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę