Epidemia SARS-CoV-2 nadal odbija się na sprzedaży i kondycji producentów szlachetnych francuskich serów. Sprzedaż serów ze znakiem Chroniona Nazwa Pochodzenia spadła średnio o 60%. Już teraz zapasy sięgają 2 tys. ton. Jeżeli nie uda się ich sprzedać, konieczna będzie ich utylizacja z racji przekroczenia terminu przydatności do spożycia twierdzi Krajowa Rada Apelacji CNAOL (Conseil National des Appellations d’Origine Laitière). Najtrudniejsza sytuacja ma miejsce w kategorii serów z Owerni.
W tej sytuacji Intermarché rozpoczęło kampanię medialną, która ma pomóc zwiększyć świadomość wśród Francuzów i zachęcić ich do powrotu kupowania dla serów dla przyjemności jedzenia. Kampania ma dotyczyć chronionych serów Cantal AOP i Fourme d'Ambert AOP. Produkty Laiterie de la Montagne i Fromagère du Livradois sprzedawane będą po cenie minimalnej, co wspomoże rolników.
Stéphane de Fontenay, Dyrektor Handlowy Intermarché skomentował kampanię następująco: – Producenci sera objętego znakiem ChNP byli szczególnie dotknięci w ostatnich tygodniach ze względu na praktykę konsumentów, która faworyzowali podczas zakupów produkty o konkretnym wymiarze użytkowym ze szkodą dla zakupów dla przyjemności.
Forum Mleczarskie