Sprzedaż żywności funkcjonalnej w Europie osiągnęła w 2020 r. poziom 27 mld USD. To wynik badań zrealizowanych przez irlandzką Grupę Kerry działającą w obszarze żywności i produktów funkcjonalnych. 80% konsumentów przyznało w badaniu, że spożywało żywność probiotyczną w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Prawie połowa badanych konsumentów kojarzy kultury probiotyczne z poprawą zdrowia przewodu pokarmowego, a 40% uważa, że probiotyki poprawiają ich odporność.
Zdaniem analityków z Kerry Group dowodzi to rosnącej świadomości korzyści ze spożywania produktów zawierających kultury probiotyczne. Szczególnie dobrze odbierane są te produkty, które zawierając probiotyki mogą wpisywać się w nowy styl życia. Chodzi o przekąski, które wskazało 60% ankietowanych. To w nich ankietowani widzieliby dodatkowe korzyści prozdrowotne.
Innymi kategoriami, które mogłyby zostać wzbogacone, konsumenci wskazują batony, smarowidła, desery oraz słodycze. Rozwiązaniem, które ułatwiłoby identyfikację produktów zawierających probiotyki miałyby być czytelne i łatwe do zrozumienia komunikaty umieszczone na opakowaniach, a potwierdzone badaniami.
Forum Mleczarskie