Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Dyrektor Polskiej Izby Mleka reprezentuje polskie mleczarstwo w Chinach i Japonii

20 kwietnia 2016

16 kwietnia br. w Shanghaju rozpoczęła się misja wysokiego szczebla Komisarza ds. rolnictwa i rozwoju wsi UE Phila Hogana z udziałem 45 przedstawicieli branży rolni spożywczej z całej UE.

 

Misja delegacji biznesowej z krajów UE, która towarzyszy Komisarzowi Hoganowi będzie trwała do 22 kwietnia 2016 r. W terminie od 16-20 kwietnia delegacja przebywać będzie w Chinach (Szanghaj i Pekin), natomiast od 20-22 kwietnia w Japonii (Tokio). Misja ta ma na celu promocję europejskich produktów rolno-spożywczych na rynkach Chin i Japonii. W programie zaplanowano liczne wydarzenia, mające na celu promocję europejskich produktów spożywczych. Wśród nich m.in. seminaria, spotkania B2B, konferencje prasowe, prezentacje produktów i ofert handlowych, seminaria biznesowe, spotkania z sieciami handlowymi.

 

Polska branża mleczarska reprezentowana jest przez Panią Agnieszkę Maliszewską, która podczas spotkania otwierającego przedstawiła polskie mleczarstwo, poinformowała o tym jak wygląda polski eksport mleczarski do Chin i z jakimi problemami boryka się polska branża mleczna na rynku chińskim. Udział w misji przedstawiciela PIM jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

 

Wartość polskiego eksportu mleczarskiego w 2015 r. do Chin wyniosła ok. 41,7 mln euro. Głównymi produktami w polskim eksporcie do Chin były serwatka w proszku (62,34% wartości) odtłuszczone mleko w proszku (17,16%) oraz mleko o zaw. tł. przek. 1% masy, ale nieprzek. 6% masy (16,95%).

 

Komisarz Hogan podczas seminarium otwierającego, pod hasłem ” Jak prowadzić biznes i inwestować w Chinach” z udziałem ok. 100 chińskich i europejskich przedstawicieli, podkreślał wysoką jakość europejskich produktów mleczarskich.

 

Chińskiego konsumenta produktów spożywczych, w tym również mleczarskich można podzielić na dwa typy. Pierwszy z nich to konsument w wieku 25-35 lat, który często jest niezależny finansowo, cechuje go indywidualizm, ale również lojalność do marek oraz chęć zakupów w nowych kanałach dystrybucji.

 

Drugi typ chińskiego konsumenta (36-45 lat) bazuje na prestiżu i wizerunku, ważne są dla niego marki produktowe, jest wrażliwy na jakość i bezpieczeństwo produktów z wysoką wartością dodaną.

 

Chiński konsument – pasjonat, który wyraża siebie poprzez internet i sieci społecznościowe, ma średnio 29 lat, dla porównania w USA średnia ta wynosi ok. 53 lat, w Japonii – 42 lata. Jest otwarty na nowe produkty, 54% z nich poszukuje nowych trendów, aspekty zdrowotne i żywieniowe interesują 62% chińskich smakoszy. Natomiast 46% z nich kupuje przez internet, 1/3 z nich kilka razy w tygodniu spożywa posiłki w restauracjach, a 50% korzysta z usług gastronomicznych 2-3 razy w miesiącu.

Polska Izba Mleka


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Wielu z nas zastanawia się nad tym, co mogą zrobić w swoim wolnym czasie, by móc...

Współczesny, dynamiczny świat z jednej strony ma wiele zalet, bo z roku na rok k...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę