Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Dyrektor Polskiej Izby Mleka reprezentuje polskie mleczarstwo w Chinach i Japonii

20 kwietnia 2016

16 kwietnia br. w Shanghaju rozpoczęła się misja wysokiego szczebla Komisarza ds. rolnictwa i rozwoju wsi UE Phila Hogana z udziałem 45 przedstawicieli branży rolni spożywczej z całej UE.

 

Misja delegacji biznesowej z krajów UE, która towarzyszy Komisarzowi Hoganowi będzie trwała do 22 kwietnia 2016 r. W terminie od 16-20 kwietnia delegacja przebywać będzie w Chinach (Szanghaj i Pekin), natomiast od 20-22 kwietnia w Japonii (Tokio). Misja ta ma na celu promocję europejskich produktów rolno-spożywczych na rynkach Chin i Japonii. W programie zaplanowano liczne wydarzenia, mające na celu promocję europejskich produktów spożywczych. Wśród nich m.in. seminaria, spotkania B2B, konferencje prasowe, prezentacje produktów i ofert handlowych, seminaria biznesowe, spotkania z sieciami handlowymi.

 

Polska branża mleczarska reprezentowana jest przez Panią Agnieszkę Maliszewską, która podczas spotkania otwierającego przedstawiła polskie mleczarstwo, poinformowała o tym jak wygląda polski eksport mleczarski do Chin i z jakimi problemami boryka się polska branża mleczna na rynku chińskim. Udział w misji przedstawiciela PIM jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

 

Wartość polskiego eksportu mleczarskiego w 2015 r. do Chin wyniosła ok. 41,7 mln euro. Głównymi produktami w polskim eksporcie do Chin były serwatka w proszku (62,34% wartości) odtłuszczone mleko w proszku (17,16%) oraz mleko o zaw. tł. przek. 1% masy, ale nieprzek. 6% masy (16,95%).

 

Komisarz Hogan podczas seminarium otwierającego, pod hasłem ” Jak prowadzić biznes i inwestować w Chinach” z udziałem ok. 100 chińskich i europejskich przedstawicieli, podkreślał wysoką jakość europejskich produktów mleczarskich.

 

Chińskiego konsumenta produktów spożywczych, w tym również mleczarskich można podzielić na dwa typy. Pierwszy z nich to konsument w wieku 25-35 lat, który często jest niezależny finansowo, cechuje go indywidualizm, ale również lojalność do marek oraz chęć zakupów w nowych kanałach dystrybucji.

 

Drugi typ chińskiego konsumenta (36-45 lat) bazuje na prestiżu i wizerunku, ważne są dla niego marki produktowe, jest wrażliwy na jakość i bezpieczeństwo produktów z wysoką wartością dodaną.

 

Chiński konsument – pasjonat, który wyraża siebie poprzez internet i sieci społecznościowe, ma średnio 29 lat, dla porównania w USA średnia ta wynosi ok. 53 lat, w Japonii – 42 lata. Jest otwarty na nowe produkty, 54% z nich poszukuje nowych trendów, aspekty zdrowotne i żywieniowe interesują 62% chińskich smakoszy. Natomiast 46% z nich kupuje przez internet, 1/3 z nich kilka razy w tygodniu spożywa posiłki w restauracjach, a 50% korzysta z usług gastronomicznych 2-3 razy w miesiącu.

Polska Izba Mleka


POWIĄZANE

35 sprawdzanych opakowań na minutę i 100% skuteczności w wykrywaniu nieszczelnoś...

Grupa PZU po posiedzeniu sztabu kryzysowego w sprawie sytuacji powodziowej, utwo...

Tysiące zwierząt na południu Polski zostało dotkniętych dramatycznymi skutkami p...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę