MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Debiut nowego Tipo Cross oraz gamy Tipo i Panda, całkowicie odnowionych pod kątem silników, stylu, wersji i technologii

7 grudnia 2020
Debiut nowego Tipo Cross oraz gamy Tipo i Panda, całkowicie odnowionych pod kątem silników, stylu, wersji i technologii

Rodzina Fiat Functional, złożona z bestsellerowych modeli Tipo i Panda, została całkowicie odświeżona.

Obydwa modele są teraz dostępne w nowo skonstruowanej gamie o trzech różnych obliczach: Life, Sport i Cross. Pierwsze z nich, „Life", jest przeznaczone dla Klientów, którzy żyją pełnią życia; drugie, „Sport", dla osób prowadzących aktywny tryb życia; a trzecie, „Cross", dla tych, którzy używają swojego auta również do odkrywania wspaniałych miejsc na łonie natury lub po prostu chcą korzystać z samochodu pozwalającego odpocząć od codziennej rutyny i uczestniczyć w ekscytujących przygodach. Główne innowacje dotyczą nowego Tipo Cross, nowego Tipo City Sport i nowej Pandy Sport – modele te stanowią dopełnienie odświeżonej gamy produktów, z których każdy odpowiada na potrzeby nowej docelowej grupy Klientów i znacząco wzmacnia ofertę Fiata.

Nowe Tipo Cross uzupełnia gamę Tipo, prezentując się jako prawdziwy „rodzinny crossover", przeznaczony dla zupełnie nowego grona Klientów: młodych rodzin, stawiających na dynamiczny styl życia, poszukujących funkcjonalności, emocji, przestrzeni, ale także stylu i dobrego wyposażenia w przystępnej cenie.

Tipo City Sport został z kolei skierowany do młodych i dynamicznych Klientów, poszukujących w samochodzie wyrazistego i sportowego charakteru oraz zaawansowanych technologii. Nowa wersja ma odważniejszy design, najlepsze w swojej klasie system multimedialny i układy z zakresu bezpieczeństwa oraz bardziej wydajną i przyjazną dla środowiska gamę silników.

Panda została również odnowiona pod kątem stylu i wyposażenia. Ten nowy samochód stanowi naturalną ewolucję projektu będącego od 40 lat synonimem wdzięku, prostoty obsługi i wszechstronności. Panda skrywa w sobie powyższe cechy oraz wiele więcej: to symbol wolności podróżowania, nośnik emocji i wspomnień, a także produkt, który stał się nieodłączną częścią zbiorowej świadomości, podobnie jak inne przykłady włoskiej kreatywności.

„Debiut nowej rodziny Fiat Functional i premiery tak wielu modeli to duży krok naprzód w strategii odnowienia naszej gamy, w odpowiedzi na potrzeby naszych docelowych Klientów i wreszcie w rozszerzaniu oferty dla zupełnie nowej bazy Klientów Fiata" - powiedział Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat, Lancia i Abarth na rynki EMEA. „Ponadto jest to konsekwentna kontynuacja rozpoczętej w tym roku strategii, która jest coraz bardziej zrównoważona, stawiająca na łączność ze światem. Oferujemy zaawansowane technologicznie rozwiązania w zakresie mobilności w mieście i poza nim, zgodne z potrzebami naszych Klientów, tych aktualnych, jak i przyszłych. Jedno z dwóch oblicz marki Fiat, a więc wspaniałe dziedzictwo jest doskonale oddane przez kultową 500, natomiast drugie, czyli funkcjonalność reprezentują cieszące się dużym powodzeniem modele Panda i Tipo. To dwa niezwykłe samochody, które obecnie tworzą jedną dużą i jednolitą rodzinę, bogatą w innowacje z zakresu technologii, wpływu na środowisko i łączności ze światem, bez rezygnowania z praktyczności i funkcjonalności, którym zawdzięczają swój sukces. Wystarczy wspomnieć, że te dwie linie modelowe stanowią 58% całkowitej sprzedaży samochodów marki Fiat i 40% całkowitej sprzedaży FCA”.

Kończący się rok 2020 jest bardzo ważny dla marki Fiat, a strategiczna rozgrywka rozpoczęła się w lutym wraz z wprowadzeniem wydajnego, kompaktowego i lekkiego silnika Mild Hybrid w Pandzie i 500 Launch Edition. Kolejnym krokiem było zaprezentowanie nowego Fiata 500 „la Prima" w wersji cabrio - pierwszego w pełni elektrycznego samochodu FCA. Punktem kulminacyjnym kampanii była premiera w październiku w galerii sztuki Pinacoteca Agnelli w Turynie całej gamy nowej 500, w tym ujmującej, nowej wersji „la Prima" 3+1.

Pierwsze dane dotyczące sprzedaży nowego Fiata 500 oraz hybrydowych wersji Pandy i 500 potwierdzają, że obrana przez nas droga jest ze wszech miar właściwa: od momentu wprowadzenia na rynek nabywców znalazło ponad 100 000 egzemplarzy, z 50% udziałem sprzedaży tych dwóch modeli.

Nowe Tipo Cross.
Rodzina Tipo powiększyła się o nową wersję w postaci nowego Tipo Cross, uzupełniającą trzy pozostałe warianty nadwoziowe (Sedan, Hatchback i Station Wagon). Ten prawdziwy crossover skierowany jest do zupełnie nowej grupy docelowej. W aktualnej rzeczywistości rodziny - stali nabywcy Fiata Tipo - rozszerzają swoje preferencje i upodobania, w rezultacie czego coraz częściej stawiają na wszechstronność. Nie chcąc rezygnować z przestrzeni i komfortu, przenoszą się bowiem do świata crossoverów. Te same rodziny są więc gotowe przesiąść się do wzbudzającego większe emocje, bardziej wyrazistego, dynamicznego i młodzieżowego samochodu, dostępnego jednocześnie w przystępnej cenie. Odpowiedzią na ich potrzeby jest Tipo Cross, czyli „nowy rodzinny crossover Fiata".

Tipo Cross względem innych odmian okazuje się wyraźnie wyższy i szerszy oraz wyróżnia się nowym grillem, który biegnie poniżej linii reflektorów. Nadwozie Tipo Cross zostało podniesione o prawie 4 cm, dzięki nowej kalibracji zawieszenia oraz dodaniu nowych felg i opon, wykorzystywanych wcześniej w innym crossoverze Fiata - 500X. Nowe Tipo Cross ma szersze opony, co nadaje mu jeszcze bardziej solidnego wyglądu oraz oferuje wyższą, bardziej komfortową pozycję za kierownicą, co jednocześnie ułatwia wsiadanie do samochodu i wysiadanie z niego, a także upraszcza wszystko, do czego rodziny jeżdżące Tipo są przyzwyczajone, w tym sadzanie dzieci na tylnych siedzeniach lub znajdowanie rzeczy, które mogły wpaść pod fotele.

Tipo Cross to także odmieniony wygląd - samochód jest prawie 7 cm wyższy od Tipo Life i wyróżnia się „crossoverowymi” detalami, począwszy od plastikowych nadkoli z boku i osłon zderzaka z przodu, który nadaje samochodowi bardziej solidny i muskularny wygląd, poprzez dolne listwy progowe i przeprojektowany tylny zderzak, a kończąc na praktycznych relingach dachowych, dostępnych do tej pory tylko w wersji Station Wagon.

Wśród najważniejszych nowych elementów Tipo Cross należy wymienić w pełni konfigurowalny, 7-calowy, kolorowy, elektroniczny wyświetlacz TFT, który zastępuje konwencjonalny, analogowy zestaw wskaźników. Jest to zdecydowanie najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany technicznie system, przekazujący parametry samochodu i pozwalający obsługiwać multimedia oraz telefon. Auto zostało wyposażone w całkowicie nowe radio UConnect 5 z 10,25-calowym ekranem dotykowym (po raz pierwszy dostępny w Grupie FCA w nowym elektrycznym Fiacie 500, a teraz także w Tipo). Zaprojektowany w celu zapewnienia Klientom prostej i wygodnej obsługi, system Uconnect 5 zapewnia możliwość bezprzewodowego korzystania z funkcji CarPlay lub Android Auto na ekranie dotykowym systemu multimedialnego z konfigurowalnymi profilami i z opcją zapisania do 5 konfiguracji.

Nowe Tipo Cross może być wyposażone w turbodoładowany silnik wysokoprężny Multijet 1.3 o mocy 95 lub 1.6 130 KM, albo  w nową  jednostkę benzynową 1.0 GSE T3 o mocy 100 KM. Ta ostatnia, należąca do rodziny FireFly Turbo, to najbardziej wydajny i najnowocześniejszy silnik, charakteryzujący się wyjątkowo niewielkim zużyciem paliwa i niższą emisją CO2 do atmosfery. Jego maksymalna moc wynosi 74 kW (100 KM), natomiast maksymalny moment obrotowy to 190 Nm przy zaledwie 1500 obr./min, a nie przy 4500 obr./min, jak ma to miejsce w obecnym 95-konnym silniku benzynowym 1.4, który rozwija 127 Nm. Silnik oferuje ponadto dużą przyjemność z jazdy, a dzięki korzystnej krzywej momentu obrotowego, dostępnego już przy niskich obrotach, zapewnia dobrą dynamikę. Jest także bardziej komfortowy, dzięki imponującej, niemal bezgłośnej pracy. Emisja CO2 spadła do poziomu 121 g/km (wg normy WLTP). Wreszcie, skrzynia biegów została tak skalibrowana, aby zaoferować jednocześnie optymalne osiągi w ruchu miejskim oraz najlepszy komfort podczas jazdy na autostradzie, utrzymując obroty silnika na poziomie do 3200 obr./min przy prędkości 130 km/h.

Zgodne z normą Euro 6D final, silniki wysokoprężne Multijet, dostępne w dwóch wariantach mocy: 95 i 130 KM (poprzednio 120 KM), oznaczają znaczną poprawę osiągów przy zmniejszeniu wartości emisji CO2 (od 110 g/km (WLTP). 1.6 Multijet 130 KM to również idealny silnik dla Klienta flotowego - strategicznego obszaru dla segmentu C, a tym samym dla Tipo.

Nowe Tipo City Sport.
Nowe Tipo City Sport, na którego zamówienia będzie można składać pod koniec pierwszego kwartału 2021 roku, to znakomite połączenie dynamiki i technologii, a więc idealny samochód dla tych, których pociąga młodzieńczy, sportowy styl. Nowa wersja jest natychmiast rozpoznawalna, dzięki swoim charakterystycznym elementom, jak np. specjalny emblemat „Sport" z boku samochodu oraz ekskluzywny kolor nadwozia Szary Metropolis, zestawiony z 18-calowymi felgami aluminiowymi z diamentowym szlifem, a także licznym elementom w kolorze czarnym, błyszczącym: począwszy od przedniego  grilla, obudowy lusterek wstecznych, słupka B, aż po klamki.

Również w błyszczącej czerni pojawia się odświeżony grill, na którym widnieje zupełnie nowe logo Fiat. Tipo jest pierwszym, zaraz po nowej 500, samochodem Fiata, który przyjął to logo. Jeszcze bardziej nowoczesny wygląd Tipo City Sport to również zasługa, montowanych w standardzie (zarówno z przodu, jak i z tyłu), zupełnie nowych świateł FULL LED, które nie tylko podkreślają linię samochodu, ale także poprawiają bezpieczeństwo aktywne i bierne, dzięki lepszej widoczności, jaką zapewniają kierowcy. Zgodnie z trendem dbałości o zrównoważony rozwój każdego, nawet najmniejszego detalu, zmniejszają one również zużycie energii, a tym samym emisję CO2.

Sportowy charakter widać także we wnętrzu samochodu, gdzie uwagę przyciąga czarna podsufitka, idealnie dopasowana do nowej, sportowej kierownicy (jeszcze bardziej kompaktowej), aby zapewnić lepszą ergonomię oraz pełną widoczność 7-calowego wyświetlacza TFT. Zwrócono również uwagę na centralny panel, w którym zmieniono układ sterowania klimatyzacją i dodano nowe chromowane oraz czarne elementy wykończenia. Ponadto, wraz z systemem „Keyless Entry/Go”, służącym do blokowania i odblokowywania drzwi oraz uruchamiania silnika bez konieczności używania tradycyjnego kluczyka, nowe Tipo City Sport oferuje szeroką gamę najnowocześniejszych, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), w tym adaptacyjne światła drogowe (Adaptive High Beam), zapewniające lepszą widoczność podczas jazdy nocą, poprzez automatyczne zmianę świateł mijanie na  drogowe, gdy droga przed autem jest pusta.

Dostępne w wersji  Hatchback i Station Wagon, Nowe Tipo City Sport może być wyposażone w silnik wysokoprężny 1.6 Multijet o mocy 130 KM lub nową jednostkę benzynową 1.0 GSE T3 o mocy 100 KM.

Nowa Panda Sport.
Przeznaczona dla młodego, dynamicznego Klienta kochającego sportowy, pełen charakteru styl, nowa Panda Sport wyróżnia się charakterystycznymi elementami stylistycznymi, jak: nowe, 16-calowe felgi aluminiowe z czarno-czerwonym elementem centralnym; klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia (opcjonalnie dostępne mogą być w kolorze błyszczącej czerni w połączeniu z czarnym dachem) oraz ekskluzywne chromowane logo „sport” na panelu bocznym, nad kierunkowskazem. Dostępny jest również nowy, ekskluzywny kolor Szary Matowy.

Równie odważne akcenty odnajdujemy także we wnętrzu, gdzie uwagę zwracają nowa deska rozdzielcza w kolorze tytanowym, panele drzwi ze skóry ekologicznej, czarna podsufitka i nowa ciemnoszara tapicerka materiałowa ze wstawkami ze skóry ekologicznej i czerwonymi przeszyciami. Klient poszukujący jeszcze bardziej odważnego wizerunku na zamówienie może wyposażyć nową Pandę Sport w pakiet Pandemonio – to ukłon w stronę pakietu wprowadzonego w 2006 roku dla Pandy 100 HP,  zawierającego czerwone zaciski hamulcowe, przyciemnione szyby i kierownicę ze skóry techno z czerwonymi przeszyciami.

Po raz pierwszy w tym modelu w standardzie oferowane są nowe radio cyfrowe DAB z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, kompatybilne z Apple CarPlay™ i Android Auto™, aby w pełni połączyć smartfon, który można umieścić w uchwycie powyżej radia.

Nowa Panda Sport jest wyposażona w dostępny w całej gamie układ napędowy, składający się z 3-cylindrowej jednostki 1.0 Hybrid o mocy 70 KM, połączonej z silnikiem elektrycznym z systemem BSG (Belt integrated Starter Generator) o maksymalnej mocy 3,6 kW i akumulatorem litowym o pojemności 11 Ah. Silnik spełnia normę Euro 6D Final.

Prezentacja nowej, powiększonej rodziny Fiata.
Dzięki nowej powiększonej rodzinie, w której wszechstronność idzie w parze z funkcjonalnością, Fiat oferuje możliwość wyboru wersji nowej Pandy lub nowego Tipo, która najlepiej odpowiada zróżnicowanym stylowi życia i codziennym wymaganiom rodziny.

Aby sprostać wszystkich potrzebom, włoska marka rozwinęła storytelling w typowym dla Fiata stylu, zaczynając właśnie od grupy, która najlepiej oddaje różnorodność gustów i wymagań, a więc mieszkańców apartamentowca. W tym miejscu, gdzie wspólnie koegzystują różne gospodarstwa domowe, możemy zobaczyć, jak trzy światy - Life, Cross i Sport - odpowiadają określonym potrzebom docelowych Klientów, którzy mogą być w pełni usatysfakcjonowani technicznymi i stylowymi cechami każdego nowego modelu. Oczywiście, do nich należy wybór pomiędzy 70-konnym silnikiem 1.0 Hybrid dostępnym w gamie Pandy lub innowacyjnym silnikiem benzynowym 1.0 GSE T3 o mocy 100 KM, oferowanym w Nowym Tipo.

Podobnie, jeśli chodzi o nowoczesne technologie, Klienci mogą wybierać między szeroką gamą zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), dostępnych w nowym Tipo lub zupełnie nowym systemem multimedialnym, oferowanym w nowej Pandzie, który po raz pierwszy zawiera 7-calowy kolorowy wyświetlacz, radio cyfrowe DAB oraz funkcje Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy Klientów, w nowym Tipo w wariancie „Life” występują 3 wersje wyposażenia Tipo, City Life i Life, dostępne w trzech opcjach nadwozia (Sedan, Hatchback i Station Wagon), a następnie wariant „Sport” dostępny dla nadwozia Hatchback i Station Wagon oraz wariant „Cross” oferowany w dwóch poziomach wyposażenia - City Cross i Cross.

Gama nowej Pandy została stworzona, nawiązując do tej samej filozofii, w pięciu poziomach wyposażenia: Panda i City Life dla wariantu „Life”, nowa wersja Sport oraz wersje City Cross i Cross reprezentujące wariant „Cross”.

Więcej informacji na temat nowej gamy Tipo jest dostępnych pod tym linkiem, natomiast wszystko, co trzeba wiedzieć o nowej Pandzie znajduje się tutaj.

Tipo i Panda, dwie historie sukcesu.
Wprowadzony na rynek w 2016 roku Fiat Tipo w ciągu zaledwie kilku lat rozrósł się do prawdziwej rodziny samochodów. Po odmianie sedan, w 2017 roku pojawiły się 5-drzwiowy hatchback i rodzinne kombi, do których dołączyły teraz nowe Tipo Cross i Tipo Sport. Ten ciągle unowocześniany model stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów w swoim segmencie we Włoszech i w całej Europie, przyczyniając się do osiągnięcia świetnych wyników przez markę Fiat (ponad 75% samochodów Fiat Tipo sprzedawanych jest poza granicami Włoch). Łącznie od momentu wprowadzenia na rynek w regionie EMEA sprzedano ponad 700 000 sztuk, osiągając w 2019 r. najwyższy udział w rynku poza Włochami.

Dane dotyczące Fiata Pandy są jeszcze bardziej imponujące: w ciągu pierwszych 40 lat swojego istnienia kultowy miejski samochód Fiata podbił wiele serc, bijąc tak wiele rekordów: bezkonkurencyjny bestseller we Włoszech przez 8 lat z rzędu i lider - razem z 500 - na europejskim rynku samochodów miejskich ze sprzedażą ponad 375 000 sztuk rocznie. Ale to nie wszystko. W tym roku Fiat Panda odnotował największy wzrost w swoim segmencie, +3,7% w stosunku do wyniku w 2019 roku i największy udział w rynku spośród wszystkich modeli miejskich od 2012 r. do chwili obecnej: 17,8% w Europie i 49,1% we Włoszech.

Te znaczące liczby pokazują, do jakiego stopnia model stał się nieodłączną częścią rzeczywistości, wypełnionej funkcjonalnymi i emocjonalnymi wartościami, a także symbolem wolności podróżowania. Wszakże Nowa Panda to jedyny samochód miejski w swoim segmencie, który może pochwalić się pełną gamą pod względem napędu (4x2 i 4x4) oraz silników (benzyna, hybryda). Wszystko to zostało „zapakowane” w znaną, solidną i wygodną „formę”, która uwodzi każdego swoim urokiem i zachęca do wspólnej jazdy, zarówno w mieście jak i na najbardziej oddalonych górskich szlakach. Nie wspominając już o szczegółach, które przyniosły jej światową sławę: kompaktowe wymiary nadwozia, duże, konfigurowalne wnętrze oraz oryginalne kombinacje kolorów.

Pakiet D-Fence by Mopar i ponad 80 ekskluzywnych akcesoriów dla nowego Tipo. 
Coraz bardziej przyjazne środowisku gama nowego Tipo i gama nowej Pandy na zamówienie mogą zostać również wyposażone w nowy Pakiet ochronny D-Fence by Mopar, składający się z trzech urządzeń: filtr, który zatrzymuje zanieczyszczenia przedostające się do samochodu z zewnątrz, blokuje drobne cząsteczki i pochłania 100% alergenów, a także zmniejsza o 98% tworzenie się pleśni i bakterii; umieszczony w kabinie samochodu oczyszczacz powietrza,  który odfiltrowuje mikrocząsteczki,  jak pyłki lub bakterie; lampa UV, która dezynfekuje wszystkie najczęściej dotykane elementy w kabinie samochodu, jak kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i fotele. Ponadto, dla nowej gamy Tipo, Mopar opracował kolekcję ponad 80 unikalnych, ekskluzywnych akcesoriów, doskonale dopasowanych do technicznych i stylowych cech nowego modelu i zaprojektowanych tak, aby zaoferować najbardziej wszechstronne i szerokie możliwości personalizacji dopasowane do różnego stylu życia Klientów.

 

Biuro prasowe Fiat Chrysler Automobiles


POWIĄZANE

Zalety aplikacji Mostbet do obstawiania w Polsce  Zakłady sportowe stają się cor...

Amerykański Departament Rolny (USDA) ogłasza kolejną rundę historycznych inwesty...

Świąteczny prezentownik na 2024 rok Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę