WhiteWave Foods, niegdyś część koncernu Dean Foods, zostanie do końca roku częścią Grupy Danone. Danone zapłaci 24% wyżej od wyceny na giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Danone wchłonie firmę o dochodach rocznych 4 mld USD rocznie. Cena za jedną akcję wyniesie 56,25 USD za jedną akcję.
Decyzja Danone jest znacząca: niegdyś Dean Foods pozbył się firmy WhiteWave Foods jako niepasującej do portfolio giganta mleczarskiego i wybrał drogę konsolidacji wewnątrz branży mleczarskiej. Danone wybrał drogę dalszej dywersyfikacji portfolio: WhiteWave Foods wytwarza bowiem produkty mleczarskie premium, ale znane jest przede wszystkim ze sprzedaży produktów alternatywnych do mleka oraz wyrobów bez GMO. Portfolio WhiteWave Foods uzupełniają zabielacze do kawy oraz żywność świeża (warzywa i owoce).
WhiteWave Foods to m.in.: marki Alpro, Silk, So Delicious, Vega, Provamel, Horizon Organic, Wallaby Organic, Earthbound Farm oraz International Delight.
Danone uzyskuje poprzez to przejęcie silnego gracza w Europie i USA w kategoriach produktów oganicznych oraz alternatywnych wobec mleka. Obie te grupy należą do wyjątkowo szybko rosnących sprzedażowo w ostatnich czterech latach. WhiteWave Foods ma również joint-venture w Chinach.
To przejęcie jest bardzo znaczące: ostatnio rośnie bowiem liczba firm mleczarskich, które nie mają problemu wizerunkowego ze sprzedaży produktów bezmlecznych.
Po przejęciu rynek północamerykański będzie generował 22% sprzedaży całej Grupy Danone.
Forum Mleczarskie