- Podstawą jest zwiększenie konsumpcji. Świadomy konsument kupi więcej i bardziej odpowiedzialnie. Bez uświadomienia odpowiednich grup konsumentów żadne działania, na dłuższą metę, nie będą skuteczne
- mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
- Wspólna promocja całej branży owoców jagodowych to jedyna dziś możliwość budowania przyszłości. Przed nami edukacja konsumentów. Będziemy budować postrzeganie owoców jagodowych, jako super zdrowych - superowoców. Chcemy zmieniać nawyki żywieniowe. Wiemy, że te nawyki są do ukształtowania i że stawką jest zdrowie Polaków
- mówi Ireneusz Komorowski, Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.
- Celem współpracy jest budowa nawyku jedzenia polskich borówek i innych owoców jagodowych w sezonie zbiorów. Razem mamy na to więcej okazji i więcej czasu – możemy zacząć już od maja
– mówi Dominika Kozarzewska, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
- Mamy marzenia i strategię ich realizacji. Konsekwentnie promujemy współpracę plantatorów pomiędzy sobą, z producentami innych owoców, z dietetykami. Atrakcyjność konsolidacji i współodpowiedzialność za kreowanie krajowego popytu. Zastępujemy orientację produkcyjną orientacją pro-konsumencką. Pokazujemy plantatorów, jako promotorów zdrowego stylu życia. Jest w tym pomysł i przeświadczenie, że warto. Potencjał tego, co producenci mają nam do powiedzenia jest większy niż powszechnie na świecie podziwiany ich potencjał produkcyjny. Czas na polskie superowoce!
– mówi Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”
Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw