Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Czas na polskie superowoce! – plany na 2022 rok na łamach i online

18 lutego 2022
Czas na polskie superowoce! – plany na 2022 rok na łamach i online
Przed nami IV edycja projektu „Czas na polskie superowoce!”. Niniejszy materiał opisuje planowany przez KZGPOiW zakres działań w sezonie 2022. Promowane będą korzyści z codziennej konsumpcji owoców jagodowych, w tym ich potencjał w pocovidowej regeneracji organizmu. Producenci stawiają na promocję prostych przepisów, z naciskiem na śniadania i śniadania do szkoły. Przedmiotem trwających właśnie konsultacji jest sposób wsparcia poszczególnych gatunków. Zapraszamy na spotkania online. Są one organizowane w dniach 21-25 lutego, dla plantatorów każdego z gatunków z osobna. W materiale poniżej znajdziecie Państwo linki z zaproszeniami na platformę Zoom.
polska smakuje_pasek (1).jpgCzas na kulinaria
Całoroczna kampania stawia na budowanie świadomości wyjątkowych walorów owoców jagodowych. Pandemia zwiększyła ilość czas jaki konsumenci poświęcają na jedzenie i przygotowywanie posiłków. Smak stał się kluczową korzyścią dla konsumentów. W ramach kampanii planowane są działania promujące wykorzystanie owoców jagodowych w kuchni i pokazujące przyjemność jedzenia.
Owoce jagodowe uważane są za żywność funkcjonalną, tzw. super food, super fruits – po polsku superowoce. Należą do produktów wyjątkowo bogatych w składniki korzystne dla naszego zdrowia i urody. Jako grupa owoców pozwalają budować świadomość roli właściwego odżywiania. Obniżają zawartość cukru we krwi, ryzyko wystąpienia raka, rozwoju chorób układu krążenia. Są częścią oficjalnych rekomendacji żywieniowych w profilaktyce każdej choroby cywilizacyjnej. Komunikację w 2022 roku wzbogaci fakt, iż bogate w polifenole owoce jagodowe wspomagają regenerację pocovidową.
Trzecim ważnym obszarem komunikacji jest kwestia predestynacji. W produkcji wielu gatunków należymy do światowych liderów, w wielu przypadkach jesteśmy realnie największym producentem na świecie. Dotyczy to aronii, czarnej porzeczki czy jagody kamczackiej. Sprzyja nam klimat i doświadczenie w produkcji ogrodniczej. O tym chcą mówić sami producenci. Ma być to element budowy wizerunku producentów i tożsamości branży jagodowej.

Proponowany zakres realizacji projektu Czas na polskie superowoce! w 2022 roku

1. Komunikacja promująca konsumpcję owoców jagodowych
  • Pierwsza konsumpcja – promocja rozpoczęcia sezonu kolejnych gatunków, od truskawki po minikiwi
  • Rosnąca konsumpcja - prezentacje każdego z gatunków dla mediów (od kwietnia do października)
  • Idea jagodowej sztafety – popularyzacja płynnego przechodzenia z sezonu jednego owocu w sezon drugiego, przykład: cieszmy się pełnią sezonu truskawkowego i wypatrujmy pierwszych polskich malin
  • Zaproszenie na plantacje – akcja Czerwiec na plantacjach jagody kamczackiej
  • Dzień Polskiej Borówki z wyborami najmłodszego i najstarszego, powrót do idei spotkania pokoleń
  • Dzień Owoców – idea przewodnia: owoce dla aktywnych
  • Borówkobrania – promocja wśród plantatorów i konsumentów – zaproszenie i relacja w mediach
  • Sierpień miesiącem naturalnej walki z nadciśnieniem – wspólna konferencja z medykami
  • Organizacja międzynarodowego wydarzenia promującego aronię i pozycję Polski w jej uprawie
  • Szkolenie prze.twórców na temat storytellingu - III edycja projektu integrującego przetwórców
  • Promocja przetworów – jesień, zima, wiosna
  • Integracja producentów jagodowych trunków – współpraca przy powstaniu Konkursu jagodowych alkoholi – nalewek, piw rzemieślniczych i coraz popularniejszych win z owoców jagodowych
  • Narodowy Dzień Sportu – prezentacja owoców jagodowych jako część aktywnego tryby życia (wzbogacenie wizerunku superowoców o popularne aktywności fizyczne)
2. Superowoce na talerzu – promocja prostych przepisów z wykorzystaniem owoców jagodowych
  • Obiady na upały – promocja udziału owoców
  • Owoce na grillu – wprowadzenie owoców w okresie letnim
  • Bowle, czyli modne tzw. miski szczęścia
  • Polskie klasyki i innowacje (kuchnie świata)
3. Śniadania i śniadania do szkoły – promocja strategicznych dla owoców jagodowych posiłków
  • Lekkie owocowe śniadania – przepisy
  • Propozycje dla dzieci i uczniów – promocja II śniadań i lunchbox’ów
  • Przekąski do pracy i „w trasę” – wygodne, smacznie i dobrze zbilansowane propozycje
4. Walory prozdrowotne – promocja korzyści z konsumpcji owoców jagodowych  
  • Promocja walorów prozdrowotnych (odporność, regeneracja, uroda i dobre samopoczucie)
  • Promocja walorów w kolejnych porach roku – wiosna, lato, jesień, zima, przednówek
  • Rekomendacje pod tryb życia – dla ludzi aktywnych (amatorów) oraz zapracowanych / zabieganych
  • Dla różnych grup wiekowych - dla dzieci (aktywnych) oraz dla nastolatków, dla seniorów
  • Rekomendacje dla osób z podwyższonym cholesterolem (i w połączeniu z nadciśnieniem) oraz
  • dla wzmocnienia odporności, leczenia endometriozy, cukrzycy ciążowej, dla insulinoopornych

Cele podejmowanych działań

  • zaproszenie do konsumpcji świeżych owoców - otwarcie sezonu, oczekiwanie na kolejne owoce
  • komunikacja „za każdym owocem stoi człowiek” i promocja walorów „każdy owoc jest dla kogoś”
  • promocja atrakcyjności - smak, atrybuty prozdrowotne, miejsce na talerzu, atrakcyjność kulinarna
  • pozycjonowanie w oparciu o wyjątkowo korzystny klimat do uprawy i kompetencje plantatorów
  • prezentacja owoce jako „jagodowa sztafeta” - mówimy o całorocznej pracy i pokazujemy zbiory
  • prezentacja nowych technologii tak by oswajać z coraz wcześniejszą konsumpcją i widokiem tuneli
  • popularyzacja pojęć polskie superowoce oraz hasztaga #PolishSuperFruits
  • promocja stałego miejsca owoców w każdym posiłku - wykorzystanie parasolowej promocji sektora i pełnych rekomendacji żywieniowych w oparciu o talerz*
  • Wsparcie w budowaniu wizerunku poszczególnych gatunków (element konsultacji z producentami)
Wzmocnienie pozycjonowania poszczególnych gatunków odbywać się będzie przy współpracy z producentami. Stąd seria konsultacji dla plantatorów i przetwórców.
Spotkania online przeznaczone są dla plantatorów: agrestu, aronii, borówki, jagody kamczackiej, jeżyn, malin, minikiwi, czarnej i czerwonej porzeczki, truskawki i po raz pierwszy rokitnika.
Oto link do strony z datami spotkań online dla plantatorów. Wszystkie odbędą się w okresie 21-25/02 �� Jak skorzystać z promocji w 2022 roku?



Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! III edycja."

Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.



pasek_logo.jpg

Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw


POWIĄZANE

Producenci żywności zyskują teraz dostęp do narzędzia, które maksymalizuje wydaj...

Produkcja cukru w Republice Południowej Afryki w sezonie 2024/25 ma spaść o 3 pr...

Węgry sprawują prezydencję w Radzie do grudnia 2024 r. włącznie a tekst ten będz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę