Już nie tylko piwo towarzyszy młodym ludziom na festiwalach muzycznych. Najpopularniejszy polski cydr w ramach koncertów młodych polskich artystów będzie promował współczesny polski lifestyle. Muzyka stała się głównym obszarem strategii sponsoringowej marki.
Cydr zyskuje coraz większą grupę fanów, co potwierdza duży potencjał kategorii, szacowany nawet na 1–2 proc. całego rynku piwa. Dlatego AMBRA, producent Cydru Lubelskiego, planując swoje działania marketingowe, tradycyjne promocje w sklepach uzupełnia o sponsoring trasy koncertowej Spragnieni Lata, popularyzując jednocześnie nowy trend na rynku alkoholi i nowe brzmienia w polskiej muzyce.
– Cydr jako lekki i orzeźwiający napój dobrze wpisuje się w atmosferę koncertów – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Michał Rozalicz, dyrektor marketingu AMBRA. – Staramy się wykorzystać okazję, jaką jest trasa koncertowa Spragnieni Lata, żeby pokazać, w jak naturalny sposób cydr może towarzyszyć rozrywkom kulturalnym i spędzaniu czasu poza domem.
Już od pierwszej edycji Spragnieni Lata uzupełnili ofertę polskiego rynku festiwalowego, pokazując, że na mapie wydarzeń muzycznych wciąż jest miejsce dla świeżych i ambitnych projektów z pomysłem na siebie, a młodzi polscy muzycy, którzy choć zaczynają karierę, są już rozpoznawalni i znakomicie sobie radzą poza mainstreamem.
W dotychczasowych trzech edycjach trasy sponsorowanych przez Cydr Lubelski wzięło udział 25 tys. osób. Jak wskazuje Rozalicz, to jeden z bardziej awangardowych projektów tego typu w Polsce, który dociera do słuchaczy również zimą. W styczniu ruszyła czwarta edycja festiwalu, na którą Tymon Tymański, dyrektor artystyczny Spragnionych Lata zaprosił The Dumplings, zespół Rita Pax na czele z Pauliną Przybysz i Goorala.
– Różnią ich style, ale podchodzą do nich z równie dużą otwartością. Zauważyliśmy, podobnie jak słuchacze, że taka różnorodność działa niezwykle inspirująco na artystów, czego efektem są później ciekawe kooperacje. To okazja, by zobaczyć, co nasza scena muzyczna ma najlepszego do zaoferowania – podkreśla dyrektor marketingu AMBRA SA.
Pierwsza edycja Spragnionych Lata odbyła się latem 2014 roku. Dotychczas w przedsięwzięciu wzięli udział: Natalia Przybysz, Tymon Tymański & The Transistors, Marika, L.U.C, Julia Marcell, Skubas i Xxanaxx.
Organizatorzy szukają artystów kreatywnych i oryginalnych, którzy wnoszą na scenę muzyczną coś nowego, ale nie uciekają w niszowość.
– Wartości związane z otwartością, kreatywnością, z poszukiwaniem i eksperymentowaniem są nam bliskie. Cydr Lubelski to wciąż nowość w naszej ofercie produktowej, lekki, naturalny alkohol, zupełnie inny niż te, które jeszcze do niedawna gasiły pragnienie – mówi Rozalicz.
Jak dodaje, Spragnieni Lata to najważniejszy sponsoringowy projekt spółki AMBRA i jeden z głównych obszarów zaangażowania marketingowego marki Cydr Lubelski.
Newseria Biznes