Cydr Lubelski i Lublin podsumowują działania z okazji 700-lecia miasta. - Wzorcowym przykładem głębokiego powiązania gospodarki z lokalną społecznością jest produkt regionalny - mówi Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego.
W roku 700-lecia Lublina Cydr Lubelski jeszcze mocniej zacieśnił współpracę z miastem. Odkrywanie DNA Lublina - jego historii, tradycji i charakteru - było motywem przewodnim ostatniej edycji Lubelskiego Święta Młodego Cydru. Wyjątkowy był też tegoroczny „młodziak” - premierowy Cydr Lubelski Młody Niefiltrowany. Powstał z siedmiu odmian lubelskich jabłek, z których każda symbolizuje jedno stulecie. To limitowana edycja ze specjalną grafiką, stworzoną przez Michała Ćwieka, dyrektora kreatywnego Fundacji Rozwoju Designu LuCreate. Najpełniej prezentuje się w formie jubileuszowego trójpaka.
- Jako tło dla etykiet oraz trójpaka wykorzystaliśmy miedzioryt Hogenberga i Brauna z 1618 roku, który jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych panoram Lublina. Każda butelka w trójpaku jest inna i dopiero ustawione razem obok siebie tworzą całą grafikę. Co więcej w tle etykiety widoczny jest delikatny zarys cyfry 7, 0 i 0, które razem tworzą liczbę 700. Krawatka etykiet ozdobiona jest wizerunkiem najstarszej zachowanej pieczęci Lublina z 1401 roku - objaśnia Michał Ćwiek.
Na etykietach limitowanej edycji Cydru Lubelskiego Młodego Niefiltrowanego znalazł się również jubileuszowy logotyp Lublina.
- Lublin jest cydrową stolicą Polski! Łączy nas pochodzenie, tożsamość i wreszcie łączy nas sama nazwa. Lubelszczyzna jest jednym z największych jabłkowych regionów w Polsce. Tutaj produkujemy nasz cydr. Obecność jubileuszowego logotypu Lublina na edycji limitowanej Cydru Lubelskiego to zaszczyt i dowód na to, że miasto uwierzyło w siłę regionalnej marki. Cydr Lubelski Młody Niefiltrowany zachowuje autentyczny, regionalny charakter, ukazując pełne bogactwo polskiego cydru - mówi Robert Walewski, Brand Manager marki Cydr Lubelski.
Cydr Lubelski czerpie z bogactwa regionu i stał się jego prawdziwą wizytówką tak jak kiedyś wina z Toskanii stały się dumą Florencji. Przypomnijmy, że w lutym 2017 r. AMBRA S.A. otrzymała prestiżowy tytuł Ambasadora Województwa Lubelskiego, przyznawany wybitnym osobom, instytucjom i firmom, które wniosły istotny wkład w promowanie Lubelszczyzny.
- Zarządzanie wizerunkiem Lublina na co dzień realizowane jest przez szereg precyzyjnie zaplanowanych działań podnoszących atrakcyjność oferty miasta wśród mieszkańców, inwestorów i turystów. Zwieńczeniem tych inicjatyw są lubelskie wydarzenia i produkty turystyczne, które motywują do odwiedzenia miasta, inspirują oraz aktywizują środowiska lokalne wokół wspólnych celów - mówi Tomasz Rakowski, Zastępca Dyrektora ds. Marketingu Urzędu Miasta Lublin - Zaangażowanie lokalnych przedsiębiorstw nie ogranicza się w Lublinie do działań stricte promocyjnych, ale poprzez współtworzenie oferty miasta, obrazuje kreatywną przedsiębiorczość, nowatorstwo oraz atmosferę tworzenia lubelskich produktów. Jubileuszowa edycja Cydru Lubelskiego skutecznie łączy w sobie symbolikę bogatej tradycji i historii miasta oraz jego współczesny, dynamiczny charakter.
Podobnego zdania jest Prezes AMBRA S.A.
- Produkt regionalny sam musi czerpać ze swojego naturalnego i społecznego środowiska treści oraz siły dla swojego rozwoju. A odnosząc sukces, bez zbędnych programów i haseł, jest najlepszą, bo naturalną formą promocji regionu, z którego pochodzi. To pokazuje przykład Cydru Lubelskiego. Współpraca i twórcze współdziałanie Cydru Lubelskiego z Lublinem tworzą się w sposób naturalny - podkreśla Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A. - O ile ze strony mądrego biznesu jest to oczywiste, o tyle otwartość miasta na partnerstwo świadczy o dużej dojrzałości i jest nie lada osiągnięciem. Współpraca z produktem regionalnym nie wywołuje negatywnych skutków ubocznych, gwarantuje miastu harmonijny rozwój na wszystkich płaszczyznach: gospodarczej, kulturowej, środowiskowej.
Newseria Biznes