Produkcja mięsa drobiowego w Brazylii w 2020 roku wzrosła o 4,2 proc. do 13,8 mln ton. Głównym motorem tego wzrostu była konsumpcja wewnętrzna. Na rynku krajowym sprzedano 9,6 mln ton drobiu czyli aż o 6,3 proc. więcej niż w roku 2019.
Popyt wewnętrzny rósł dzięki rosnącemu spożyciu. W 2020 roku statystyczny Brazylijczyk zjadł 45 kilogramów mięsa drobiowego czyli pięć procent więcej niż w 2019 roku, kiedy spożycie wynosiło niespełna 43 kilogramy na osobę. Jednak Brazylijczycy mają także powody do radości ze względu na wolumen sprzedaży zagranicznej, który wzrósł w 2020 roku o 0,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
Brazylijscy analitycy źródeł sukcesów eksportowych upatrują w ASF, które sprawia kłopoty producentom trzody chlewnej w Azji i Europie. Jeśli chodzi o niwelowanie wpływu skutków COVID19 na drobiarstwo to podkreśla się pomoc jakiej branży udzielał brazylijski rząd.
Równie dobrze jak producenci mięsa drobiowego radzą sobie brazylijscy producenci jaj. Produkcja w 2020 roku, w stosunku do roku 2019, wzrosła aż o 9,1 proc.! Podaż jaj wyniosła 53,5 mld sztuk.
KIPDiP