Od dłuższego już czasu, niemal cyklicznie, raportujemy o imponujących sukcesach amerykańskiego startupu JUST - twórcy roślinnej alternatywy dla jaj tradycyjnych sprzedawanych w formie płynnej pod nazwą JUST Egg.
Pojawiły się informacje, że "deal" z JUST zrobił jeden z kolosów handlowych – firma Costco. Sieć sprzedaje „roślinne jaja” z fasoli mung w postaci zbiorczej – dwóch butelek w cenie 10 dolarów. Niedawno firma JUST pochwaliła się, że ich produktt stał się najlepiej sprzedającą opcją płynnych jaj w USA w „naturalnych” sklepach detalicznych – przeskakując konkurencję tradycyjnych jaj kurzych. JUST ma ambitne plany, aby w ciągu najbliższych kilku lat sprzedawać równowartość dwóch miliardów jaj.
Wydawać się może, że najciekawsze dopiero przed nami. Zgodnie z deklaracjami Amerykanów, już w czwartym kwartale 2019 roku JUST Egg pojawi się w Europie, jeśli tylko uzyska zgodę organów regulacyjnych. Przypominamy, że ekspansja na europejskim kontynencie możliwa będzie dzięki nawiązaniu partnerstwa z JUST przez włoską Grupę Eurovo i niemieckiego giganta PHW.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz