Cosentino, globalny producent i dystrybutor wielkoformatowych powierzchni Dekton, Silestone i Sensa, dzięki długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju, opartej na kryteriach ESG, wypełnia swe zobowiązania dotyczące odpowiedzialnego zarządzania. Firma podzieliła się w obszernym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju postępami i osiągnięciami w zakresie innowacji, badań, rozwoju modelu energetycznego, gospodarki o obiegu zamkniętym, edukacji oraz działań społecznych.
Zrównoważony rozwój i zarządzanie środowiskowe
W ubiegłym roku firma Cosentino zainwestowała ponad 37 mln euro w aktywa środowiskowe. Zaangażowanie w gospodarkę o obiegu zamkniętym i redukcję śladu węglowego osiągnięto m.in. poprzez wykorzystywanie 99% ponownie używanej wody, Zero Water Discharge (codzienną recyrkulację 80 000 m3 wody), wykorzystanie 100% odnawialnej energii elektrycznej oraz rozwój zrównoważonych produktów, takich jak Dekton; produkt neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla przez cały cykl życia, oraz technologii HybriQ dla produktów Silestone. W 2022 r. firma Cosentino zmniejszyła swój ślad węglowy o 6% w porównaniu z 2021 r. i o 12,81% w porównaniu z rokiem 2018. Redukcja ta obejmowała wszystkie obszary działalności firmy, od pozyskiwania surowców po zakończenie cyklu życia produktów.
Firma kontynuuje swój postęp w ponownym wykorzystywaniu odpadów. W 2022 r. Cosentino odzyskało prawie 16% wszystkich odpadów stałych, wytworzonych w parku przemysłowym w Cantorii. Wewnętrzne zużycie surowców pochodzących z recyklingu w produkcji Silestone i Dekton, stanowiło 7,6% całkowitego zużycia wszystkich surowców. W ubiegłym roku Cosentino wdrożyło nowy przemysłowy model energetyczny, oparty na odnawialnych źródłach energii i samowystarczalności energetycznej, który obejmuje również zarządzanie zasobami wodnymi. Cosentino uruchomiło największą naziemną instalację fotowoltaiczną w Hiszpanii. Elektrownia ma moc szczytową 20 MW i zdolność produkcji energii około 34 GWH/rok, co stanowi około 15% rocznego zużycia energii elektrycznej. Instalacja ta będzie nadal rozbudowywana, poprzez montaż paneli słonecznych na dachach fabryk. W tym samym czasie firma rozpoczęła budowę własnego zakładu oczyszczania ścieków.
Tworzenie miejsc pracy i wkład w społeczeństwo
Cosentino stoi na stanowisku, że kapitał ludzki to najważniejszy zasób firmy. W ubiegłym roku stworzono 426 nowych miejsc pracy w firmie na całym świecie, kończąc rok z 5 851 pracownikami. Odsetek umów na czas nieokreślony wzrósł do 98%. To zaangażowanie na rzecz dobrobytu i wzrostu rozciąga się również na społeczności, w których obecne jest Cosentino. Firma wnosi pionierski wkład w edukację, promując programy szkolenia zawodowego, prowadzone w zakładach oraz poprzez działania Fundacji Eduarda Justo. Wspiera również branżę architektury, projektowania, sportu i gastronomii, poprzez szereg partnerstw i sponsoringów. Promuje sztukę i kulturę za pośrednictwem Fundacji Sztuki Ibáñez Cosentino. Wreszcie, hiszpański producent przekazuje bezpośrednie darowizny na rzecz różnych organizacji, o łącznej wartości ponad miliona euro.
Odpowiedzialne zarządzanie
Zrównoważony rozwój Cosentino opiera się na konkretnych kryteriach ESG, które rozwijane są w oparciu o integrację i przejrzystą komunikację z pracownikami, dostawcami i klientami. Odpowiedzialny organ zarządzający, który zachęca do rozwoju talentów poprzez programy rekrutacji i zarządzania, takie jak Acelera, Ingenia, Impulsa lub Dual, promuje równość i różnorodność, z 22% kobiet na stanowiskach kierowniczych i 50% w zarządzie w 2022 roku.
Więcej na: www.cosentino.com
***
O Grupie Cosentino:
Cosentino Group to globalna firma rodzinna, która produkuje i dystrybuuje wysokiej jakości zrównoważone powierzchnie, przeznaczone do wnętrz i zastosowań zewnętrznych. Jako wiodąca firma, Cosentino , tworzy wraz ze swoimi klientami i partnerami rozwiązania projektowe, które oferują wartość i inspirację w życiu ludzi. Cel ten jest możliwy dzięki pionierskim markom, które są liderami w swoich segmentach, takim jak Silestone®, Dekton® i Sensa by Cosentino®.
Grupa opiera swój rozwój na ekspansji międzynarodowej, innowacyjnym programie badawczo-rozwojowym, poszanowaniu środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz nieustannym zaangażowaniu korporacyjnym na rzecz społeczeństwa i społeczności lokalnych, w których działa, edukacji, równości oraz zdrowia i bezpieczeństwa.
Grupa Cosentino dystrybuuje obecnie swoje produkty i marki w ponad 120 krajach ze swojej centrali w Almerii (Hiszpania), a w 31 z nich jest obecna z własnymi aktywami. Grupa posiada 9 fabryk (8 w Almerii w Hiszpanii i 1 w Brazylii), 1 inteligentną platformę logistyczną w Hiszpanii oraz ponad 140 jednostek handlowych i biznesowych na całym świecie. Ponad 90% obrotów finansowych Grupy Cosentino pochodzi z rynków międzynarodowych.
oprac, e-red, ppr.pl