Według wyników międzynarodowego rankingu Dow Jones Sustainability Index za 2022 rok, Coca-Cola HBC zajęła pierwsze miejsce w branży, zyskując tytuł „Najbardziej zrównoważonej firmy napojowej na świecie”. Dzięki nieustannym działaniom w ramach osiągniecia ambicji NetZeroby2040 i „Świata bez odpadów”, firma podniosła swój wynik, zyskując 93/100 punktów. W ten sposób już dwunasty rok z rzędu znalazła się wśród liderów w branży, a po raz szósty na pierwszym miejscu.
Dow Jones Sustainability Index ocenia wiodące światowe spółki giełdowe pod kątem kryteriów pozafinansowych zrównoważonego rozwoju, t.j. przejrzystość, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami i otoczeniem społecznym czy działania środowiskowe.
– Coca-Cola HBC od lat realizuje strategiczne zobowiązania zrównoważonego rozwoju. Planujemy do 2040 r. osiągnąć zerową emisję netto w całym łańcuchu dostaw. Z kolei ambicja “Świat Bez Odpadów” zakłada zbieranie i recycling równowartości butelek oraz puszek wprowadzonych przez firmę na rynek do 2030 r. Jesteśmy aktywnym członkiem koalicji branżowej, która działa na rzecz stworzeni efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce. Cały nasz zespół pracuje nad innowacjami i pilotażowymi programami, angażując także naszych dostawców, klientów i partnerów. Cieszymy się, że nasze wysiłki są doceniane – mówi Krzysztofa Bełz, kierowniczka ds. Partnerstw Zrównoważonego Rozwoju w regionie Polski i krajów bałtckich.
Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie odgrywa istotną rolę w realizacji tych założeń. Tylko w ciągu ostatniej dekady zmniejszyła o 44% poziom generowanego w regionie CO2. W ostatnich latach zakład firmy w Radzyminie został wyposażony w nowoczesną linię PET, natomiast w Staniątkach od 2020 roku powstają tekturowe, łatwiejsze w recyklingu opakowania wielopaków puszek w technologii KeelClip. Wszystkie fabryki marki posiadają ceniony na całym świecie certyfikat Alliance for Water Stewardship (AWS), świadczący o najwyższym standardzie zarządzania zasobami wodnymi, wykorzystują 100% odnawialnej energii, a powstające tam opakowania, poza tym, że w 100% nadają się do recyklingu – zawierają coraz mniej tworzywa sztucznego. Tylko od 2021 roku firma „odchudziła” ich wagę o 45%.
W ramach flagowego programu #YouthEmpowered Coca-Cola HBC pomaga także młodym ludziom wchodzącym na rynek pracy. Tylko w naszym regionie wsparcie otrzymało już ponad 201 tysięcy osób, a globalnym celem jest dotarcie do 2025 roku do miliona młodych.
***
INFORMACJE DODATKOWE:
O FIRMACH SYSTEMU COCA-COLA:
System firm Coca-Cola w Polsce składa się z dwóch spółek: Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. Z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200
krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do 700 milionów konsumentów. W 2022 r. marka obchodziła 50-lecie swojej obecności na polskim rynku. Wśród marek obecnie dostępnych w kraju figurują: napoje gazowane Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn, Monster Energy i Predator oraz herbaty mrożone Fuzetea. Od lutego 2020 r. w ofercie dystrybucyjnej Coca-Cola HBC Polska znajdują się także wyroby alkoholowe: wódka Potocki, wódki Nemiroff Original, Nemiroff Delicat, Nemiroff Citron, Nemiroff Pear, Nemiroff De Luxe, Nemiroff De Luxe Honey Pepper, Nemiroff De Luxe Rested in Barell, Nemiroff De Luxe Bold Orange, Nemiroff De Luxe Burn Pear, Nemiroff De Luxe Wild Cranberry oraz produkty Campari: Cinzano Prosseco, Cinzano Asti, Cinzano Pinot Chardonay, Cinzano Pro Sprits, Cinzano Dry Edition, Cinzano Rose Sweet, Cinzano Vermuth Rosso, Cinzano Vermuth Bianco i Cinzano Vermuth Extra Dry, gin Bulldog, gin Bickens, tequila Espolon Reposado oraz Blanco oraz likiery Frangelico i Grand Manier Cord.
Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych. Zatrudniają łącznie prawie 1800 osób. W ostatniej dekadzie firmy zainwestowały w Polsce ponad 1,3 mld zł. Większość produktów Coca-Cola dostępnych na polskim rynku produkowanych jest w polskich fabrykach, zaś 77 groszy z każdej złotówki wydanej na napoje Coca-Cola w Polsce zostaje w kraju.