W 2017 roku sprzedaż jogurtów w Chinach ma urosnąć o 18% do poziomu 18,4 mld USD i przewyższyć poziom sprzedaży mleka. Wartość sprzedaży mleka w Kraju Środka ma urosnąć „tylko” o 4%. Takie dane przedstawia China Daily powołując się na Euromonitor.
Obecnie Chiny są drugim rynkiem mleczarskim na świecie po USA. W Chinach sprzedaż nabiału sięgnie w 2017 roku 55 mld USD, podczas gdy w USA: 64 mld USD.
Sprzedaż jogurtów wzrosła w Chinach w latach 2013-2017 o 109,6%, podczas gdy sprzedaż mleka wzrosła zaledwie o 18%.
Wzrost sprzedaży jogurtów ma związek z większą marżą realizowaną przez handlowców – nawet 40%, która jest dwukrotnie wyższa od marży uzyskiwanej na zwykłym mleku – mówi Song Liang – analityk zapytany przez China Daily. Znaczący wpływ na sprzedaż ma także nietolerancja laktozy występująca u bardzo dużej części społeczeństwa.
To jednak nic w porównaniu do szału na jogurty typu greckiego: ta część konsumpcji mleczarskiej bije rekordy popularności wśród Chińczyków.
Forum Mleczarskie