MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Certyfikat Dobry Produkt oraz Food & Retail Awards wręczono

6 listopada 2024
Certyfikat Dobry Produkt oraz Food & Retail Awards wręczono

Podczas gali wieńczącej pierwszy dzień Forum Rynku Spożywczego i Handlu uhonorowano produkty wyróżniające się jakością, innowacyjnością oraz  składnikami lokalnego pochodzenia. Wśród docenionych produktów znalazły się m.in.: cydr z polskich jabłek, słodkie bułeczki inspirowane tradycyjną kuchnią chińską, wegańska alternatywa oscypka na bazie tofu, naturalny pasztet z kaczki przygotowywany metodą sous-vide oraz gama syropów barmańskich wzbogacających smak koktajli i kaw. W gronie nagrodzonych znalazły się również firmy i przedsiębiorstwa, które zostały docenione za wkład w rozwój branży oraz napędzanie pozytywnych zmian, stawiając na lepsze jutro.

Forum Rynku Spożywczego i Handlu już po raz 17. stwarza okazję do otwartej wymiany myśli i inspiracji, gromadząc wizjonerów i ekspertów, ale także praktyków, którzy długofalowe tendencje potrafią sprowadzić do konkretów dotyczących produktu, opakowania, logistyki, ceny i smaku. Podczas tegorocznej edycji forum uczestnicy koncentrują się na zielonych wyzwaniach branży rolno-spożywczej, problematyce i szansach eksportu, rewolucji w opakowaniach produktów spożywczych, roli liderów i liderek w kształtowaniu zrównoważonej przyszłości handlu oraz technologiach przyszłości. Podczas wieczornej gali, wieńczącej pierwszy dzień wydarzenia, już po raz 15. wręczono prestiżowe certyfikaty „Dobry Produkt" oraz nagrody „Food & Retail Awards".

Certyfikat „Dobry Produkt" jest wyróżnieniem przyznawanym najlepszym i najciekawszym produktom spożywczym, które charakteryzują się wyjątkową jakością. „Dobry Produkt“ od lat ułatwia konsumentom podejmowanie świadomych wyborów podczas zakupów dóbr pochodzących od polskich producentów.

Nagrody w 5 kategoriach wręczyli Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP i Agata Jakóbczyk-Zielińska, dyrektorka Departamentu Bankowości Korporacyjnej Crédit Agricole.

W kategorii Produkt marki własnej doceniono linię suszonych owoców bez konserwantów – przekąsek Bacalis Soft, za którą nagrodzona została firma POLOmarket. Nagrodę odebrał Dawid Mizera, dyrektor ds. zakupów.

W tej samej kategorii nagrodzona została firma ALDI za ciasto na pizzę z sosem pomidorowym Cucina Nobile. Certyfikat odebrał w imieniu firmy Paweł Majchrzyk.

Jako Produkt zrównoważony uznanie zyskała firma Danone za roślinną alternatywę dla jogurtu Alpro w stylu Skyr Mango. Wyróżnienie odebrała Katarzyna Cajbel, kierowniczka marketingu.

Kolejną nagrodę w tej kategorii otrzymała marka Zmiany Zmiany za baton owocowy Zanzibar BIO. Nagrodę odebrała prezeska Katarzyna Smolińska oraz Agnieszka Sawicka, członkini zarządu.

Ostatnim zwycięzcą w tej kategorii została firma Olejarnia ŁOŚ Rafał Łoś. Wyróżnienie zostało przyznane za niefiltrowany i przygotowywany z lokalnych upraw olej rzepakowy tłoczony na zimno, a odebrała je Marta Tylutka, marketing & PR manager.

Jury certyfikowało także w tym roku produkty z obszaru żywności funkcjonalnej, która ma przede wszystkim korzystnie wpływać na zdrowie. Wyróżnienie w kategorii Innowacyjny produkt otrzymała firma Atlantica Nord za produkt Aqua Dietetica – funkcjonalną wodę gazowaną przeznaczoną dla osób borykających się z problemem poziomu cukru we krwi. Nagrodę odebrał Piotr Łyczko, wiceprezes ds. handlowych.

Kolejnym laureatem została firma BOTANIKA FARM. Certyfikat przyznano za funkcjonalne bezglutenowe płatki owsiane wzbogacone o ekstrakty roślinne Moncana o innowacyjnym składzie. Wyróżnienie odebrał Rafał Radziszewski, reprezentant zarządu.

Nagrodę otrzymała również linia Street Food Festival, pod marką SLAY czyli przekąski inspirowane smakami wschodniej kuchni, marki Atlanta Poland. Nagrodę odebrali Joanna Kurdach, członkini zarządu oraz Hubert Błaszczak, Marketing Manager firmy oraz pomysłodawca nagrodzonego produktu. Ostatnim laureatem kategorii została firma Sezon na Dym. Uznanie zdobył wegański substytut oscypka – Tofuscypek wędzony drzewem olchowym, a nagrodę odebrał Krzysztof Kalisz, członek zarządu.

W kategorii Produkt lokalny wyróżnienie za Mleko Koneckie pozyskiwane z gospodarstw rodzinnych przyznano firmie Polmlek. Nagrodę odebrał prezes zarządu Marcin Witulski.

Kolejnym zwycięzcą okazała się firma Karolczyk & Karolczyk. Nagrodę za pasztet przygotowywany z całej kaczki i łączony z lokalnym jabłkiem odmiany szara reneta odebrał wiceprezes Jerzy Karolczyk.

Ostatnim laureatem kategorii została firma Effect. Certyfikat przyznano za produkt o nazwie CYDR O!POLSKI tłoczony z krajowych odmian jabłek, odebrał go prezes firmy Cezary Iwaniak.

Wyróżnienie w kategorii Produkt HorecaTrends za produkt Custard Buns, czyli tradycyjne, chińskie bułeczki z waniliowym nadzieniem, otrzymała firma BUCHCIK, zdobywająca kolejny certyfikat, a nagrodę odebrał Dariusz Tkocz, dyrektor generalny.

Kolejnym zwycięzcą zostało przedsiębiorstwo Origanum. Nagrodę za pesto z bazylii uprawianej na Kujawach odbierała wiceprezeska Anna Dąbrowska.

Certyfikat za Syropy barmańskie 68Bar otrzymała również firma Farutex. Wyróżnienie odebrali współtwórcy produktu Rafał Antoniak, sommelier, barman, specjalista ds. rozwoju rynku wina oraz Kacper Woźniak – główny sommelier firmy.

Na zakończenie ceremonii wręczania certyfikatów na scenie ponownie pojawił się wiceprezes Karolczyk & Karolczyk, Jerzy Karolczyk. Odebrał dodatkowe wyróżnienie – Nagrodę Internautów za kaczy pasztet, przyznaną na podstawie głosowania czytelników Portalu Spożywczego.

Laureaci Dobrego Produktu 2024 zostali wybrani przez jury, w którego skład weszli: Krzysztof Cybruch, CEO Food Hall Poland; Agata Jakóbczyk-Zielińska, dyrektorka Departamentu Bankowości Korporacyjnej Credit Agricole Bank Polska; Honorata Jarocka, analityczka Mintel; Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur; Edyta Kochlewska, redaktorka naczelna dlahandlu.pl; Ola Lazar, ekspertka rynku foodtech; Szymon Mordasiewicz, Managing Director Consumer Panel Services GfK; Paulina Piwowarek, redaktorka naczelna portalspozywczy.pl oraz horecatrends.pl; Magdalena Twardokęs, dyrektorka sektora Spożywczego i Agro w grupie PTWP oraz Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Podczas drugiej części gali wręczone zostały nagrody Food & Retail Awards, honorujące tych, którzy przyczynili się do rozwoju i innowacji w sektorze spożywczym i handlu detalicznego. Nagrodzone firmy i wydarzenia w minionym roku wyróżniły się znacząco w polskim sektorze spożywczym. Siedem równorzędnych nagród wręczyli Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP oraz Tomasz Ruszkowski, członek zarządu PTWP.

Wyróżnienie Food & Retail Awards trafiło do LipCo Foods za ambitny projekt budowy dużej multifoodowej grupy spożywczej. Od stycznia 2024 roku wszystkie podmioty i marki dotychczas funkcjonujące w ramach Grup Kapitałowych SuperDrob oraz CPF Poland działają pod szyldem LipCo Foods. Grupę tworzą uznane marki wyspecjalizowane w konkretnych segmentach, takich jak: drób, dania gotowe, ryby i owoce morza, produkty plant based, convenience, karma dla zwierząt, napoje, systemy panierujące i mieszanki funkcjonalne. Nagrodę odebrał prezes Bill Derrenger.

Wyróżnienie trafiło również do Grupy Kapitałowej Specjał za udane akwizycje, które w ciągu ostatnich lat uczyniły z Grupy jedno z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw sektora handlu FMCG w Polsce. Ostatnie przejęcie SPAR Polska to kolejny krok w realizacji strategii ekspansji terytorialnej i zajęcia jeszcze silniejszej pozycji na rynku ogólnopolskim. Nagrodę odebrał prezes Krzysztof Tokarz.

Kolejnym laureatem została firma Rajpol za śmiałe inwestycje producenta owoców w segment przetwórczy. Grupa Producentów Owoców Rajpol uruchomiła w 2024 r. przetwórnię – suszarnię owoców. To pierwszy tego typu projekt w tej części Europy. W perspektywie dwóch kolejnych lat Grupa planuje uruchomienie kolejnych inwestycji w obszarze przetwórstwa owoców. Jako wiodący producent owoców w Polsce i eksportuje je na ponad 20 rynków. Wyróżnienie odebrał prezes firmy, Hubert Woźniak.

Wyróżnienie trafiło także do przedsiębiorstwa Wipasz za budowę silnej, w 100% polskiej, firmy drobiarskiej. Firma zatrudnia 3700 osób i generuje ponad 5 mld zł przychodów, z czego prawie połowa pochodzi z eksportu. Posiada własny ośrodek naukowy, w którym opracowuje metody eliminacji antybiotyków z hodowli – Instytut Żywienia i Hodowli Polskiego Kurczaka. Buduje tylko Zielone Fermy, gdzie prowadzi hodowlę bez użycia antybiotyków. Posiada też własne gospodarstwo rolne, gdzie na 900 hektarach prowadzi doświadczenia w produkcji polskiego białka roślinnego. Nagrodę odebrał prezes Józef Wiśniewski.

Kolejnym z laureatów nagrody Food & Retail Awards została firma JNT Group za ekspansję międzynarodową i udane zmiany właścicielskie. W 2024 roku JNT Group sfinalizowała zakup rumuńskiej firmy będącej właścicielem winnic i zakładu produkcyjnego. Pod koniec sierpnia br. zakończono proces wykupu menedżerskiego spółki od Enterprise Investors i tym samym grupa stała się większościowym właścicielem firmy. Spółka ma w budżecie na obecny rok przychody powyżej 500 mln zł i planuje w ciągu najbliższych lat je podwoić. Wyróżnienie odebrał Jakub Nowak, prezes JNT Group.

Nagrodę za odpowiedzialne przywództwo i wizję w czasie kryzysu otrzymała także firma Aksam. Pożar, który w lipcu br. dotknął fabrykę firmy Aksam w Malcu, producenta Paluszków Beskidzkich, mógł zakończyć się kryzysem dla firmy i tragedią jej pracowników. Jednak decyzja właściciela i prezesa, by mimo trudnej sytuacji nie zwalniać nikogo i wypłacić pensje, okazała się kluczowa zarówno dla utrzymania zespołu, jak i dla wzmocnienia wizerunku marki. Aksam wznowił produkcję zaledwie w miesiąc po pożarze. Nagrodę odebrał właściciel i prezes firmy, Adam Klęczar.

Ostatnie wyróżnienie otrzymała Żabka Polska za debiut giełdowy, który przyciągnął uwagę inwestorów na polski sektor handlu. Ten krok jest potwierdzeniem przemyślanego i skutecznie zarządzanego ekosystemu handlu convenience, który trafnie identyfikuje i zaspokaja potrzeby współczesnych konsumentów. Żabka zwiększa liczbę placówek o ponad 1000 rocznie, a jej sprzedaż porównywalna rośnie o ponad 10% rocznie. Wyróżnienie odebrał  Wojciech Krok, managing director Żabka Future.

Forum Rynku Spożywczego i Handlu to doroczna okazja do spotkań i dyskusji w gronie przedstawicieli największych firm sektora spożywczego i HoReCa. Wydarzenie jest organizowane przez Grupę PTWP, wydawcę 18 branżowych portali, w tym: dlahandlu.pl, horecatrends.pl oraz portalspozyczy.pl.

Zapraszamy do odwiedzenia strony i oglądania retransmisji tegorocznych sesji: https://www.frsih.pl/2024/pl/.

### 

Informacje o Grupie PTWP

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości jest firmą działającą w obszarze zintegrowanych rozwiązań w zakresie komunikacji i nowych mediów, jej aktywność skupia się na rynku internetowym. Wydawca branżowych portali m.in.: wnp.pl, propertynews.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, portalsamorzadowy.pl, pulsHR.pl, farmer.pl oraz czasopism jak „Farmer“ czy „Magazyn Gospodarczy Nowy Przemysł“.

 Grupa PTWP zajmuje się organizacją kongresów, konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej.

 W skład Grupy PTWP wchodzi także spółka PTWP Event Center zarządzająca Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Halą Widowiskowo-Sportową Spodek w Katowicach.

 W czerwcu 2024 r. Grupa PTWP zadebiutowała na Rynku Głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

 Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995 r.

oprac, e-mk, ppr.pl


POWIĄZANE

Ten spór wciąż rozpala emocje Polacy uwielbiają święta, ale równie mocno kochają...

W dzisiejszym świecie innowacje technologiczne są na porządku dziennym. Każdego ...

‘Dlaczego chcesz się przebranżowić?’, to najnowszy konkurs przygotowany przez po...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę