Carrefour Polska został uhonorowany Odznaką Honorową „Za zasługi dla SGGW”. Nagroda jest dowodem uznania dla wieloletniej współpracy z siecią handlową. Carrefour m.in. wspólnie z SGGW już od kilku lat realizuje ogólnopolski program edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia”, który jest finansowany z grantu Fundacji Carrefour.
Senat Akademicki Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, w uznaniu szczególnych zasług dla uczelni, przyznał Carrefour Polska honorową odznakę. Wyróżnienie przekazano podczas święta uczelni. W imieniu Carrefour odebrał je Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.
– Odznaka SGGW to duże wyróżnienie dla Carrefour. Uczelnia od kilku lat jest dla nas bardzo ważnym partnerem. W ramach programu „Smak Kariery” zorganizowaliśmy warsztaty praktyczne dla studentów uczelni, eksperci z SGGW przygotowali porady dietetyczne do naszej książki „Z miłości do smaku”, a od 2015 roku wspólnie z Wydziałem Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji realizujemy ogólnopolski program „ABC Zdrowego Żywienia”, w ramach którego już blisko 2000 dzieci i dorosłych poznało zasady komponowania zbilansowanych i zdrowych posiłków. Warto dodać, że już jesienią rozpoczniemy trzecią edycję programu – mówi Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.
Współpraca ze środowiskiem naukowym bardzo dobrze wpisuje się w strategię odpowiedzialnego biznesu Carrefour. Firma zawarła z SGGW porozumienie, w ramach którego m.in. organizowane są seminaria oraz konferencje naukowe, realizowane są wspólne inicjatywy z zakresu edukacji żywieniowej oraz podejmowane działania, mające na celu zdobywanie przez studentów SGGW praktycznych umiejętności poszukiwanych na rynku pracy.
Program „ABC Zdrowego Żywienia”, którego SGGW jest koordynatorem merytorycznym, jest finansowany ze środków Fundacji Carrefour. Celem projektu jest edukacja w zakresie prawidłowego odżywiania. Jest on realizowany w 8 miastach Polski we współpracy z lokalnymi ośrodkami akademickimi. Tegoroczna, trzecia już edycja programu będzie kierowana do dzieci z małych miejscowości.
Projekt jest elementem kampanii „Z miłości do Zdrowia”, którą Carrefour realizuje od 2014 roku i która zakłada promocję zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej oraz prawidłowego odżywiania się.
Warto dodać, że kampania „Z miłości do Zdrowia” oraz program „ABC Zdrowego Żywienia” zostały opublikowane w raporcie FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki”, wśród aż 28 dobrych praktyk CSR Carrefour.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.
infowire.pl