Carrefour Polska podpisał 24 kwietnia br. specjalne kontrakty farmerskie z siedmioma polskimi producentami warzyw i owoców. Jest to ważny element wdrażania strategii Transformacji Żywieniowej przez Carrefour. Umowy zagwarantują wysoką jakość warzyw i owoców dla klientów sieci oraz stabilność współpracy dla obu stron.
Carrefour Polska przywiązuje ogromną wagę do zdrowego odżywiania, starając się każdego dnia zapewnić w swojej ofercie świeże i smaczne warzywa i owoce. Nie bez znaczenia jest tutaj współpraca z rzetelnymi dostawcami, będącymi w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom klientów Carrefour. Bardzo ważną kwestią jest również wypracowanie takiego modelu współpracy, który zapewni sieci stałe dostawy produktów od sprawdzonych producentów, klientom – niezmiennie wysokiej jakości ofertę warzyw i owoców o porównywalnym wyglądzie, wielkości i smaku, a dostawcom – stabilną współpracę, gwarancję zbytu i możliwość planowania produkcji.
Takie właśnie korzyści gwarantują kontrakty farmerskie, będące dla Carrefour preferowanym modelem biznesowym we współpracy z dostawcami. Pierwsze z nich zostały podpisane 24 kwietnia br. z siedmioma rolnikami i dotyczą dostawy papryki czerwonej, asortymentu bio (cukinia, marchew, buraki, cebula młoda, dynia hokkaido, włoszczyzna, jarmuż, jabłka, ziemniaki), porów, rzodkiewki, szparagów, sałaty, kalafiorów i brokułów. Wśród producentów znaleźli się Agrohurt, Grono, Fruit, Szpargrol, Olbromski, Natureza i Farma Świętokrzyska. Producenci ci obsadzili już pola przeznaczone dla Carrefour, a pierwszych zbiorów można spodziewać się w lipcu tego roku.
Carrefour Polska jest otwarty na współpracę z rolnikami i pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych. Współpraca z Carrefour daje im nie tylko możliwość podpisania kontraktów farmerskich, ale też uzyskania grantów od Fundacji Carrefour na dofinansowanie produkcji bio na potrzeby dostaw do sklepów Carrefour w Polsce, za pośrednictwem wyspecjalizowanych instytucji lub organizacji pozarządowych.
„Cieszymy się, że dzięki naszej strategii współpracy mali dostawcy nie muszą troszczyć się o sprzedaż i korzystają z naszego doświadczenia i kompetencji. Widzimy, że korzystne warunki pozwalają im z roku na rok zwiększać uprawy, przez co stają się coraz silniejszymi firmami – mówi Anna Kurnatowska, Dyrektor Działu Handlowego Produktów Świeżych w Carrefour Polska. Jesteśmy także dumni z długoletniej współpracy z dostawcami. Jest to dowód na to, że spełnia ich oczekiwania i przynosi rolnikom szereg korzyści.”
Podpisanie kontraktów to kolejny element realizowanej od bieżącego roku strategii Transformacji Żywieniowej, która jest jednym ze strategicznych celów Carrefour.
Firma, chcąc zapewnić swoim klientom najwyższy komfort konsumpcji, dąży do bycia liderem transformacji żywieniowej. Firma pragnie zagwarantować stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości i po przystępnych cenach. Transformacja żywieniowa będzie realizowana w oparciu o kluczowe zobowiązania: wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego w Polsce od roku 2018, demokratyzację żywności bio, promocję produktów lokalnych i regionalnych, długofalowe wsparcie dla rolników w procesie przekształceń na rolnictwo ekologiczne oraz mobilizację Fundacji Carrefour w zakresie finansowania takich projektów.
Ambicje Carrefour w zakresie transformacji żywieniowej to:
Produkty lokalne i regionalne
Carrefour chce zapewnić klientom dostęp do produktów pochodzących od lokalnych i regionalnych producentów oraz do poszerzonej gamy produktów „Jakość z Natury”, pochodzących z ekologicznie czystych terenów i wytworzonych z poszanowaniem środowiska naturalnego, zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa. Firma planuje coraz intensywniej rozwijać współpracę z dostawcami lokalnymi, którzy swoje produkty dostarczają także bezpośrednio do najbliższych sklepów.
Demokratyzacja żywności bio
Carrefour zamierza zagwarantować klientom dostęp do szerokiej oferty produktów bio w przystępnych cenach. W asortymencie sklepów znajdą się produkty z Polski i z zagranicy. Aby promować rozwój rolnictwa ekologicznego, firma zapewni długotrwałe wsparcie od Fundacji Carrefour dla rolników w zakresie przekształceń na rolnictwo ekologiczne.
Troska o zdrowe odżywianie
Carrefour Polska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom Polaków, którzy przywiązują coraz większe znaczenie do zdrowego stylu życia, i znacząco rozszerza w swoich sklepach ofertę produktów ze Zdrowej Półki. Jednym z kierunków jest realizacja kampanii „Z miłości do Zdrowia”, której celem jest: promocja zdrowego stylu życia, edukacja na temat zdrowej diety poprzez specjalne akcje i programy oraz zachęcanie do zdrowego stylu życia poprzez sponsorowanie imprez sportowych.
Bezpieczeństwo i jakość
Bezpieczeństwo i jakość jest ważnym elementem transformacji żywieniowej. Dlatego Carrefour dąży do ograniczania w produktach marki własnej wszystkich substancji, które mogą budzić jakiekolwiek wątpliwości oraz rozwija identyfikowalne produkty „Jakość z Natury”. Ponadto Carrefour Polska, jako pierwszy kraj w Grupie, wprowadził oznakowanie SENS - Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą, który pomaga klientom komponować zdrową i zbilansowaną dietę.
Blockchain
Grupa Carrefour wykorzysta technologię blockchain w celu poprawy identyfikowalności produktów, począwszy od roku 2018. Dzięki technologii blockchain firma Carrefour zapewni klientom łatwy i intuicyjny dostęp do najważniejszych informacji o pochodzeniu wybranych produktów dostępnych w sprzedaży.
Wsparcie rolników
Carrefour chce zbudować długotrwałe partnerstwo z polskimi rolnikami, promując zarówno produkty lokalne oraz ekologiczne. Ambicją firmy jest rozwój współpracy opartej na kontraktach farmerskich. Carrefour chce być ważnym partnerem polskich rolników w transformacji rolnictwa ekologicznego poprzez wpieranie ich finansowo.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.
infowire.pl