Z początkiem sierpnia Carrefour Polska otworzył we Wrocławiu hotele dla pszczół. Pojawiły się one na dachu hipermarketu przy ul. Gen. Hallera 52. To pierwsze schronienia dla tych pożytecznych owadów zamontowane przez sieć w mieście. Budowa „Pszczelich Hoteli” to inicjatywa Carrefour Polska w ramach globalnej strategii CSR firmy.
Celem akcji „Pszczele Hotele” zainicjowanej i realizowanej przez Carrefour Polska oraz firmę „Pszczelarz Kozacki” jest pomoc w ochronie pszczół w środowisku miejskim oraz wzmocnienie świadomości społecznej dotyczącej ochrony bioróżnorodności i miejskiego pszczelarstwa. Patronem inicjatywy jest Centrum UNEP/GRID Warszawa.
Z początkiem sierpnia, projekt rozszerzono o kolejną lokalizację. Wrocław jest siódmymi miastem, w którym pojawiły się schronienia dla owadów w ramach akcji „Pszczele Hotele”. Łącznie ze schronieniami zainstalowanymi na sklepie przy ul. Gen. Hallera 52, na dachach budynków, w których znajdują się sklepy Carrefour, działa już 30 „Pszczelich Hoteli” dla owadów żyjących w miastach.
Program ochrony pszczół jest polską inicjatywą w ramach realizacji globalnej strategii CSR Grupy Carrefour, której jednym z filarów jest ochrona bioróżnorodności. Zobowiązania Grupy w tym obszarze stanowią wytyczne do działań realizowanych lokalnie, przez poszczególne oddziały krajowe sieci. Polską inicjatywą w tym obszarze jest między innymi rozwijana od kilku lat sieć „Pszczelich Hoteli”.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
infowire.pl