Carbon Studio, notowany na NewConnect producent i wydawca gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), zawarł umowę ze światową spółką HTC Corporation. Jej przedmiotem jest produkcja flagowego tytułu spółki – The Wizards – w wersji na gogle HTC Vive Focus Plus. Umowa przewiduje utworzenie dedykowanego portu oraz pokrycie kosztów produkcji. Jednym z elementów strategii spółki jest wieloplatformowości tytułów VR.
- Zawarcie umowy z naszym wieloletnim partnerem biznesowym HTC Corporation, jest dla nas następnym krokiem w budowaniu tytułu The Wizards jako globalnej marki, dedykowanej urządzeniom z kategorii wirtualnej rzeczywistości – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Celem umowy jest stworzenie nowego portu dla gry oraz pokrycie kosztów tej produkcji. Decyzje w zakresie daty premiery zapadną w późniejszym terminie, o czym niezwłocznie poinformujemy. – dodaje.
W The Wizards gracz osiąga skuteczną mechanikę rzucania magicznych i śmiertelnych zaklęć poprzez wykonywanie prostych gestów rąk. Gra dotychczas dostępna była na: Oculus Rift, Oculus Rift S, Oculus Quest, Valve Index, PlayStation VR, Microsoft WMR, HTC Vive oraz HTC Vive Pro.
HTC Vive Focus Plus, to sprzęt klasy premium, który jest aktualizacją zestawu rzeczywistości wirtualnej Vive Focus. Dzięki nowoczesnym kontrolerom, ruch gracza może być śledzony aż w sześciu płaszczyznach.
Na początku 2019 roku udostępniona została graczom odświeżona wersja gry The Wizards. The Wizards – Enhanced Edition cechuje duża różnorodność językowa, możliwość dostosowania koloru rękawic oraz przerywniki filmowe wzbogacające fabułę. Tytuł w serwisie metacritic.com cieszy się dużą popularnością i może pochwalić się bardzo wysoką ocenę - 80/100 punktów.
- The Wizards – Enhanced Edition jest naszym najpopularniejszym tytułem, dlatego też zdecydowaliśmy się poszerzyć jego ofertę nie tylko o nowe urządzenie, nieustannie pracujemy również nad aktualizacjami. W najbliższym czasie wersja The Wizards dedykowana PlayStation VR zostanie wzbogacona o „Guardian Patch” – unikatowe na rynku rozwiązanie, monitorujące ruchy gracza. – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.
Oficjalna strona tytułu:
https://www.carbonstudio.pl/pl/the-wizards-pl/
Studio pracuje także nad stworzeniem samodzielnej produkcji The Wizards – Dark Times, która pierwotnie miała być dodatkiem podstawowej wersji gry The Wizards. Premiera planowana jest już na pierwsze półrocze 2020 roku.
Carbon Studio w styczniu 2020 roku ogłosiło powołanie spółki zależnej – Iron VR S.A. Działalnością nowopowstałej firmy będzie produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach. Carbon Studio jest właścicielem 60 proc. akcji spółki Iron VR, pozostałe należą do osób fizycznych.
W całym 2019 roku spółka wygenerowała ponad 2 mln zł przychodu i 1,1 mln zł zysku.
Zainteresowanie technologiami VR wciąż rośnie
W grudniu 2019 roku liczba aktywnych użytkowników gogli VR na platformie Steam osiągnęła rekordową wartość blisko 1,5 mln tysięcy osób, to wzrost o 75 proc. względem analogicznego okresu w 2018 roku.
Miniony rok był przełomowy pod względem wartości produkcyjnej gier wydanych na platformy VR. Na rynku pojawiło się wiele tytułów o budżecie AAA, często opartych na znanych markach takich jak Star Wars, czy Doctor Who. To wyraźna zmiana względem lat wcześniejszych, gdy premierę miało zaledwie kilka gier VR z segmentu AAA, i były to zazwyczaj konwersje istniejących gier PC.
Według szacunków portalu RoadToVR, w roku 2019 ponad 100 gier VR przekroczyło 1 milion dolarów przychodów, a wartość całego rynku gier VR rynku wzrosła trzykrotnie. Największy udział w przychodach odnotowały cyfrowe sklepy z oprogramowaniem na gogle Oculus Quest i PlayStation VR.
***
Carbon Studio
Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 85 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.
Carbon Studio powstała w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.
W styczniu, Carbon Studio powołało spółkę zależną – Iron VR, której działalnością będzie produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach. Carbon Studio jest właścicielem 60 proc. akcji spółki Iron VR, pozostałe należą do osób fizycznych. Pieniądze na finansowanie rozwoju nowej spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. Carbon Studio nie angażuje własnych środków finansowych i zasobów ludzkich w realizację produkcji tworzonych przez Iron VR.
Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.
Newseria Biznes