Walldorf, 15 listopada 2021 r. — Od pojawienia się na rynku w 2011 roku ciągniki serii 6R firmy John Deere wyznaczają standardy efektywności zarówno na polu, jak i na drodze, a także w zakresie technologii rolnictwa precyzyjnego. Ciągniki te — wraz z przedstawioną w tym miesiącu nową gamą 14 modeli o mocy od 110 do 250 KM — są teraz jeszcze inteligentniejsze, aby operator mógł osiągać jeszcze więcej niż dotychczas.
Ponadto wśród czterech zupełnie nowych modeli znajdują się czterocylindrowy 6R 150, przeznaczony zwłaszcza do gospodarstw o profilu mieszanym, oraz sześciocylindrowy 6R 185, specjalistyczny ciągnik dla rolników i usługodawców, którzy spędzają więcej czasu na drogach.
Kluczową nową cechą serii 6R jest zintegrowany system 1-Click-Go AutoSetup, dzięki któremu ustawianie parametrów ciągnika i narzędzia jest dużo łatwiejsze i szybsze. Operator może zaoszczędzić na polu nawet 90 procent czasu, jaki zajmuje klikanie na wyświetlaczu, a do tego ciągnik jest zawsze doskonale zagregowany z maszyną.
Wszystkie potrzebne ustawienia można wcześniej zaplanować i zarządzać nimi w chmurze. Obejmują one między innymi dane agronomiczne, takie jak granice pól, linie prowadzenia i dawkowanie środków. Gdy ciągnik przekroczy granicę pola, automatycznie staje się dostępny przechowywany profil, co pozwoli każdemu operatorowi, który wsiada do ciągnika zachować dokładność i uniknąć pomyłek.
AutoSetup ułatwia pracę, a inne rozwiązania John Deere zwiększają także komfort operatora. Między innymi wyeliminowano deskę rozdzielczą znajdującą się za kierownicą, co nie tylko poprawia widoczność do przodu, ale też zwiększa kontrolę operatora przy użyciu konsoli w podłokietniku i z prawej strony. Wszystkie ustawienia i wskaźniki są udostępniane na wyświetlaczu słupka narożnego.
Kolejną nową cechą jest E-joystick, który przydaje się zwłaszcza podczas prac z ładowaczem czołowym. Operator może swobodnie konfigurować układ przycisków oraz łatwo zmieniać kierunek jazdy za pomocą przycisku rewersera, natomiast dotychczasową klapę bezpieczeństwa zastępuje specjalny system wykrywania dłoni.
Na potrzeby ładowaczy czołowych obecny jest system ważenia dynamicznego, który umożliwia ważenie w ruchu, bez konieczności zatrzymywania. Ponadto funkcja powrotu do pozycji umożliwia ustawianie ładowacza na właściwej pozycji jednym kliknięciem, natomiast funkcja poziomowania horyzontalnego zapobiega rozsypywaniu pobranego materiału.
W nowej serii 6R udoskonalono inteligentne zarządzanie mocą (IPM). Oznacza to, że funkcjonowanie IPM nie ogranicza się do zastosowań związanych z transportem i WOM, ale też w razie potrzeby zapewnia dodatkową moc w zastosowaniach wymagających pracy układu hydraulicznego. Modele czterocylindrowe dostarczają do 20 KM mocy, a sześciocylidrowe do 40 KM na potrzeby korzystania z wentylatorów, pomp i najbardziej energochłonnych maszyn korzystających z układu hydraulicznego, na przykład prasoowijarek, wozów asenizacyjnych czy siewników rzędowych.
Dostępny pod koniec roku 2022 nowy odbiornik satelitarny StarFire będzie oferować jeszcze lepszą efektywność w zakresie rolnictwa precyzyjnego. Niezależnie od tego, który poziom dokładności sygnału korekcyjnego zostanie wybrany, ten nowy odbiornik będzie zapewniać niezrównaną stabilność sygnału podczas pracy w miejscach zacienionych.
Kolejną wyróżniającą się cechą najnowszych ciągników serii 6R jest nowe wzornictwo. Maska i lusterka są dobrze znane z serii większych ciągników firmy John Deere, natomiast system nazewnictwa i numeracji został zaczerpnięty z modeli serii 7R, 8R i 9R. Po nazwie serii 6R obecnie podane jest osobne wskazanie znamionowej mocy silnika.
Aby zaspokoić indywidualne wymagania klientów, serię ciągników 6R wzbogacono o cztery nowe modele. Na czele stoi niewielki i efektywny model 6R 185, zapewniający do 234 KM przy zastosowaniu inteligentnego zarządzania mocą (IPM), który jest przeznaczony szczególnie do prac transportowych, a także model 6R 150 z czterocylindrowym silnikiem i dużą ładownością, który jest doskonałą, wszechstronną maszyną dla gospodarstw o profilu mieszanym.
W nowym portfolio dostępnych jest też więcej opcji przekładni. W przypadku modeli czterocylindrowych oprócz przekładni AutoQuad™ Plus i przekładni bezstopniowej AutoPowr™ klienci mają teraz do wyboru także opcję CommandQuad™.
6R 185: król dróg
Nowy model 6R 185 jest przeznaczony dla rolników i usługodawców poszukujących niewielkiego, wszechstronnego i mocnego 6-cylindrowego ciągnika, który będzie służyć głównie do transportu, niemniej zdolnego sprostać wysokim wymaganiom co do mocy układu hydraulicznego. Model ten zapewnia nawet 234 KM mocy maksymalnej przy zastosowaniu inteligentnego zarządzania mocą w przypadku transportu, pracy z WOM i użycia układu hydraulicznego.
Ciągnik 6R 185 jest także zwrotny ze względu na niewielki rozstaw osi wynoszący zaledwie 2,76 m, przez co jest bardziej zwarty niż większe modele serii 6R o rozstawie osi 2,8 lub 2,9 m. Cecha ta, w połączeniu ze sprawdzonym silnikiem John Deere PowerTech™ PSS o pojemności 6,8 litra oraz wysoce efektywną przekładnią AutoPowr™, sprawia, że ciągnik ten wykazuje się wyjątkową efektywnością paliwową na drodze.
Flagowy model 6R 250 już ustanowił nowy standard efektywności w zastosowaniach transportowych, a w firmie John Deere panuje przekonanie, że model 6R 185 będzie wartościowym następcą w tej klasie.
6R 150: wszechstronna maszyna
Gospodarstwa o profilu mieszanym preferują ciągniki czterocylindrowe, nie chcą jednak rezygnować z mocy. Model 6R 150, zapewniający maksymalną moc 165 KM lub 177 KM przy zastosowaniu inteligentnego zarządzania mocą (IPM), jest obecnie największym w swojej serii modelem czterocylindrowym i doskonale wpasowuje się w ten segment zapotrzebowania na ciągniki. Zwiększono również rozmiar opon — do kół tylnych dostępne są opcje aż do rozmiaru 650/65 R38. Dzięki małemu rozstawowi osi, wynoszącemu zaledwie 2,58 m, maszyna ta jest bardzo zwrotna.
Niska masa własna wynosząca 6,5 t oraz całkowita masa dopuszczalna 10,45 t oznaczają, że ciągnik 6R 150 charakteryzuje się bardzo dużą ładownością wynoszącą 4 t. Dlatego model ten oferuje osiągi ciągnika sześciocylindrowego wraz z zaletami maszyny czterocylindrowej, takimi jak niewielkie gabaryty i masa w połączeniu ze zwrotnością i wszechstronnością.
Na potrzeby podnoszenia cięższego sprzętu udźwig tylnego podnośnika został zwiększony o 12 procent. Model 6R 150 wyposażono także w większą, 155-litrową pompę hydrauliczną, która w połączeniu z systemem ważenia dynamicznego zapewnia znacznie większą wydajność ładowacza czołowego.
Biuro prasowe John Deere Polska