Blisko 90% polskich pracodawców obdarowuje swoich pracowników w okresie przedświątecznym prezentami – wynika z badania „O czym marzą Polacy na święta?”. Jeśli chodzi o świadczenia dodatkowe, zatrudnione osoby najbardziej liczą na bony i kupony podarunkowe (55%), dofinansowanie do zajęć sportowych i rekreacyjnych (31%), dodatkowy płatny urlop (30%) i bilety do kina, teatru lub na koncert (29%).
„Oferowanie pracownikom prezentów na święta Bożego Narodzenia jest w Polsce bardzo silną tradycją. Dokładnie tak samo, jak dzieje się to w rodzinie, pod koniec roku pracodawcy dziękują zatrudnionym osobom i dają im upominki” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Paweł Łojewski, senior product manager z Sodexo Benefits and Rewards Services.
28% pracodawców na świąteczne prezenty dla kadry wybiera bony i kupony podarunkowe. Co decyduje o ich popularności? „W obecnych czasach zespoły stają się coraz bardziej różnorodne, czy to pod względem wieku, czy to doświadczenia, czy to zainteresowań. Bardzo trudno jest pracodawcy dobrać jednorodne prezenty dla wszystkich tych grup. Karty podarunkowe i kupony podarunkowe są uniwersalne. To pracownik finalnie wybiera, jaki prezent de facto dostanie na święta Bożego Narodzenia” – stwierdza ekspert.
Z punktu widzenia pracodawcy ważne znaczenie ma również to, że danie pracownikowi fizycznego prezentu w okresie przedświątecznym jest lepiej zapamiętane i bardziej angażuje zatrudnioną osobę do późniejszej pracy. Dla pracowników zaletą kart i kuponów podarunkowych jest z kolei to, że często zapewniają one wysokie rabaty, z których można skorzystać w kilkunastu tysiącach sklepów oraz punktów usługowych w Polsce.
Co ważne, przekazanie świątecznego upominku pracownikowi powinno stanowić podziękowanie za jego pracę w danym roku. Należy więc zadbać o odpowiednią otoczkę i właściwy nastrój. „Pracownicy zapamiętają nie tylko kupony czy karty podarunkowe, lecz także atmosferę podczas wręczania prezentów” – zauważa rozmówca.
infowire.pl