Brytyjski detalista wprowadził po raz pierwszy od 40 lat na sklepowe półki jaja o białej barwie skorupy. Tesco, największy sprzedawca na Wyspach, zaczęło sprzedawać białe jaja z chowu wolnowybiegowego w odpowiedzi na skutki kryzysu wywołanego COVID - 19.
Podjęte kroki miały pomóc zaspokoić nadzwyczajny popyt konsumencki, wesprzeć producentów, którzy do tej pory tego rodzaju jaja kierowali głównie do przetwórstwa oraz HoReCa. Między innymi białe jaja cieszyły się popularnością w restauracjach sieci McDonald’s.
W efekcie, korzystnie dla Tesco, takie działania doskonale wpisują się w politykę walki z marnotrawieniem żywności. Białe jaja kosztują tyle samo co ich brązowy odpowiednik. Jaja dostarcza firma Noble Foods.
Po udanej próbie, brytyjski detalista zdecydował, że będzie dalej sprzedawał białe jaja z wolnego wybiegu. Wbrew pozorom, może się okazać, że Brytyjczycy potrafią przełamać dotychczasowe preferencje konsumenckie skierowane na zakup jaj brązowych i chętniej będą sięgać po „nowy” produkt.
Być może, decyzje zakupowe, które zrodziły się w kryzysowym okresie, będą miały szansę przekształcić się w nowy trend konsumencki w przyszłości.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz