Producenci jaj z Wysp podkreślają w ostatnich tygodniach wyższość jaj brytyjskich nad pochodzącymi z innych krajów. Owa „wyższość” ma polegać na specjalnych standardach dobrostanowych i handlowych, które obowiązują hodowców znakujących jaja jako „British Lion Code”.
Od kilku tygodni trwa specjalna kampania informacyjna. Producenci brojlerów tymczasem ustami swoich przedstawicieli stwierdzili, że „brexit jest szansą na ponowne zdefiniowanie brytyjskości, na podkreślenie, że pierwszym wyborem konsumentów są towary brytyjskie”.
Zewnętrzni obserwatorzy zwracają uwagę, że „nacjonalizm zakupowy”, który próbują rozpalić w swoim kraju brytyjscy drobiarze nie jest niczym nowym i występuje w większości krajów świata. Niemniej, skuteczność kampanii typu "kupuj brytyjskie" jest wzmacniana przez antyimigranckie nastroje, które nasilają się na Wyspach Brytyjskich.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz