Brazylia jest jednym z „wielu”, którzy chcą wykorzystać lukę popytową na drób na świecie powstałą w wyniku wypadnięcia Ukrainy z rynku czy występowania grypy ptaków u największych producentów i eksporterów, czyli w Stanach Zjednoczonych i w Europie.
Brazylijczycy zyskują przewagę konkurencyjną w sytuacji rosnących kosztów produkcji w skali globalnej. W pierwszym kwartale 2022 roku brazylijscy eksporterzy mięsa drobiowego pobili rekord.
Sprzedaż eksportowa brazylijskich kurczaków od stycznia do marca roku 2022 wzrosła o 10,2 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 roku i wyniosła 1142 mln ton (w samym tylko marcu 418,8 tys. ton, wzrost o 5,7 proc. mc/mc 22/21).
Wartościowo eksport wzrósł w tym okresie o 31,5 proc. r/r do 2,051 mld USD. Główne rynki docelowe to: Chiny, Japonia, ZEA, RPA, Meksyk.
KIPDiP