Jak informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz, brazylijscy eksporterzy wysłali na rynki zagraniczne w listopadzie 2024 roku o 23,2 proc. więcej mięsa drobiowego niż w listopadzie roku 2023. Wolumen wysyłek wyniósł łącznie 465,1 tys. ton. Przychody ze sprzedaży eksportowej wzrosły o 32,1 proc. w porównaniu do listopada roku poprzedniego i wyniosły 893,4 mln USD.
Dalszej poprawie uległ skumulowany wolumen eksportu za jedenaście miesięcy 2024 roku, osiągając 3,7 proc. wzrost do 4,845 mln ton, w porównaniu do wysyłek w okresie styczeń – listopad roku 2023. Skumulowana wartość eksportu do listopada 2024 roku osiągnęła poziom 9,071 mld USD, co stanowi saldo o 1,0 % wyższe w porównaniu z rokiem poprzednim.
Chiny pozostawały liderem wśród głównych destynacji dla brazylijskich kurczaków. Eksport na chiński rynek w listopadzie ubiegłego roku wyniósł 46,3 tys. ton, co stanowi wzrost rok do roku o 17,0 proc. Warto przypomnieć, że miesiąc wcześniej handel z Chinami odznaczał się dużym zwiększeniem zamówień w porównaniu rocznym - w październiku 2024 roku chiński import wzrósł o 30,4 proc. do 53,5 tys. ton. Zadowalające wzrosty wolumenu sprzedaży w listopadzie minionego roku zanotowano również na innych największych rynkach docelowych, jak: Japonia, ZEA, Meksyk, RPA czy Unia Europejska. Należy zauważyć, że dostawy na rynek unijny w listopadzie zwiększyły się aż o 62,8 proc. do 23,0 tys. ton w porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku.
Z pakietu PACIC w 2024 roku skorzystali Brazylijczycy istotnie zwiększając eksport kurczaków na meksykański rynek. W okresie od stycznia do listopada 2024 roku brazylijskie firmy wyeksportowały do Meksyku 205,0 tys. ton. mięsa kurcząt, co stanowi wzrost o 18,8 proc. w porównaniu rocznym. Taki poziom sprzedaży spowodował, że Meksyk jest aktualnie siódmym największym rynkiem docelowym dla brazylijskiego drobiu.
oprac, e-red, ppr.pl