Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Branża owocowa zaprasza branżę kraftową do wspólnej promocji piw z dodatkiem owoców jagodowych

4 czerwca 2019
Branża owocowa zaprasza branżę kraftową do wspólnej promocji piw z dodatkiem owoców jagodowych

W ramach kampanii "Czas na polskie superowoce!" organizowane są 3 weekendowe akcje zapraszające konsumentów w całej Polsce na piwa truskawkowe, malinowe oraz porzeczkowe. To prawdziwa „jagodowa sztafeta” trzech szalenie lubianych przez piwowarów owoców. 13-16 czerwca zapraszamy na Weekend piw truskawkowych, 18-21 lipca - Weekend piw malinowych oraz 29 sierpnia - 1 września – na Weekend piw porzeczkowych.

Owoce jagodowe to najpopularniejsza grupa polskich owoców używanych przez rzemieślniczych piwowarów. Obok truskawki, maliny, czarnej porzeczki, warzone są piwa z aronią, agrestem, jeżyną, żurawiną, jagodą kamczacką oraz czerwoną porzeczką.
 

- Promujemy modną branżę, która stawia na jakość i przetwarza owoce jagodowe. Przybliżamy miłośnikom owoców jagodowych kraft i zapraszamy do najlepszych pubów. Wzrost świadomości dynamicznego rozwoju polskiego piwowarstwa rzemieślniczego jest ważny, dla wszystkich którzy promują jakościowe podejście do życia. Naturalne produkty, smakową otwartość i kreatywność. Organizacja weekendów piw owocowych to okazja do poszerzenia rynku, zaproszenia do pubów nowych ludzi, poznania owocowej oferty. Liczymy, że projekt spodoba się i na stałe wpisze w letni kalendarz

- mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Milkshake z polskimi owocami poproszę!

Owoce jagodowe były historycznie pierwszym popularnym dodatkiem do piw mających przypominać owocowy Milkshake. W roku 2017 stanowiły blisko połowę dodatków (46%). Wśród najczęściej dodawanych owoców były m.in. maliny, truskawki.
 
W roku 2018 polskie browary nie oszczędzały na owocach dodawanych do piw - szczególnie do tych w stylu Milkshake IPA oraz Sour Ale. Utrzymała się moda na 'milkszejki', a piwa kwaśne zaczęły zajmować coraz więcej miejsca na sklepowych półkach - podaje blog Piwna Zwrotnica, analizujący trendy oraz nowości wypuszczane przez polskie browary.
 
- Serie Milkshake IPA oraz Berliner Weisse cały czas się rozwijają. Ponieważ piwa kwaśne są świetne jako aperitif, ich sprzedaż jest już praktycznie całoroczna. Mówimy o prawdziwym fenomenie piw owocowych, w szczególności z dodatkiem owoców jagodowych. Od lat budujemy most pomiędzy piwem i owocami. Warzymy piwa w oparciu o wszystkie najpopularniejsze owoce jagodowe – mówi Arletta Ziemian z Browaru Stu Mostów, jednego z bardziej doświadczonych w Polsce browarów wykorzystujących owoce jako dodatek.
DSCF0085-696x464.jpg
- Piwa owocowe zostały świetnie przyjęte przez rynek krajowy i rynki zagraniczne. To już nie eksperyment. To bardzo mocny trend, nie tylko krajowy. Mają olbrzymi potencjał eksportowy i wizerunkowy. Ważne by plantatorzy wiedzieli, że piwowarstwo to dobry partner. Rzemieślnicy potrzebują najwyższej jakości owoców i wiedzy o odmianach. Razem robimy piwa bardzo ciekawe i bardzo polskie. Takie, które cieszą podniebienia i rozsławiają Polskę. Talenty piwowarów i nasze polskie kompetencje uprawy owoców, które – pamiętajmy – też są naszą eksportową wizytówką – mówi Grzegorz Ziemian z Browaru Stu Mostów.
 
Modę na owoce jagodowe stworzył ART#8 Strawberry Berliner Weisse. Trend podbił SALAMANDER Blackcurrant Berliner Weisse – owoc współpracy z Krajowym Stowarzyszeniem Plantatorów Czarnych Porzeczek. Był promowany w 15 krajach. SALAMANDER Blueberry Berliner Weisse był prezentowany na największych targach owocowych na świecie Fruit Logistica (luty 2018) oraz na Global Berry Congress w Rotterdamie (marzec 2018). Warzony wspólne z plantatorami Polish Berry Cooperative – ART#16 Blueberry Foreign Extra Stout NITRO był oficjalnym piwem największej na świecie Konferencji Borówkowej 2018. Konferencji organizowanej corocznie w Polsce! Wspólnym piwem plantatorów malin i wrocławskich piwowarów jest WRCLW Raspberry Rye RIS. Mocny Russian Imperial Stout, z nutami kawy i czekolady, z dodatkiem naturalnego, tłoczonego soku z polskich, soczystych malin. Powstało nowe, intensywne piwo, kolejny eksportowy hit.

Zapraszamy na weekend piw truskawkowych!

W ramach pierwszego etapu promocji zapraszamy do tworzenia wydarzeń promujących piwa truskawkowe.

Oto pierwsze puby, które zadeklarowały plan ich organizacji.
  • Bydgoszcz – Kraftodajnia
  • Gdańsk – Loft oraz Pub Browar Spółdzielczy
  • Gdynia – Beczka Chmielu
  • Sopot – No. 5
  • Kalisz – Piana
  • Kraków – Colombe Beer & Food, MuliQulti, Omerta
  • Lublin – Św. Michał
  • Łódź – Pub Browar Spółdzielczy
  • Świdnica – Ambasada San Escobar
  • Warszawa – Jabeerwocky, A Może Pifko? Pub, Hoppiness, Cuda na Kiju oraz Drugie Dno
  • Wrocław – Craftova, Szynkarnia oraz La Famiglia.

Lista będzie sukcesywne uaktualniana.

Zapraszamy na Weekend piw truskawkowych, 13-16 czerwca!
Promocja owoców jagodowych odbywa się w ramach kampanii "Czas na polskie superowoce!" Kolejne weekendowe akcje zapraszające na piwa malinowe i porzeczkowe odbędą się w lipcu oraz na przełomie sierpnia - 1 września. Współpraca plantatorów i piwowarów to kolejny pomysł obu branż na wymianę doświadczeń i promocję walorów różnych odmian.
Kooperacja producentów i przetwórców to sprawdzony przepis na powstanie nowych produktów. Produkcja owoców jagodowych i piwny kraft to przykłady wybitnych kompetencji produkcyjnych i sukcesów eksportowych.    

 

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.

Jagodowe piwa rzemieślnicze promuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw wraz ze Stowarzyszeniem Plantatorów Truskawki, Stowarzyszeniem Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Krajowym Stowarzyszeniem Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszeniem Plantatorów MiniKiwi. Projekt jest realizowanu we współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA, Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej, przy wsparciu Fundacji Promocji Polskiej Borówki. Promocja jagodowego kraftu jest częścią kampanii „Czas na polskie superowoce!”, finansowanej z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Jej kluczowym wydarzeniem będzie 1 LIPCA – Dzień Owoców – święto wszystkich, którzy promują owoce i sukcesy Polaków. Tegoroczne obchody odbędą się pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Marszałka Województwa Mazowieckiego, Rektora Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Instytutu Ogrodnictwa w Skierniewicach oraz Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.

 

Informacja na temat kampanii do umieszczenia w Wydarzeniach na Facebook'u

Współorganizatorem naszego wydarzenia jest Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej SPBA, Fundacja Promocji Polskiej Borówki, Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA, Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej oraz Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi. Promocja jagodowego kraftu jest częścią kampanii „Czas na polskie superowoce!”. Razem można więcej! ����

Dużo więcej o jagodowej sztafecie i walorach codziennej konsumpcji filiżanki truskawek na http://latozborowkami.pl/releases/truskawka

 

 

Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw


POWIĄZANE

Nie ma turów jest Turvita w dolinie Liwca Twaróg jest tym światowym wyróżnikiem,...

Opłaty pobierane od wpłat dokonanych w placówkach Poczty Polskiej na rzecz organ...

Zgodnie z art. 17 ust. 7 Traktatu o Unii Europejskiej Rada, stanowiąc za wspólny...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę