Dnia 1 lipca obchodzony jest Dzień Polskiej Borówki. To święto owocu, symboliczny początek zbiorów w Polsce i okazja, by promować wyjątkowe walory owocu, który jest naszym hitem eksportowym. Borówka to niezwykle cenny owoc nie tylko ze względu na walory smakowe, ale z powodu jego właściwości prozdrowotnych.
Dzień Polskiej Borówki połączył konsumentów, plantatorów i dietetyków. Na modnym warszawskim Targu Śniadaniowym odbyły się prezentacje walorów borówki, degustacje świeżych owoców i borówkowych przetworów. „Jedzmy borówki, bo to mały - wielki cud natury, który ma najwięcej antyoksydantów ze wszystkich owoców i warzyw. Korzystajmy, lato to najlepszy czas na budowanie naszej siły i odporności” - to najczęściej powtarzane słowa podczas oficjalnej inauguracji sezonu 2018.
„Borówki są najbogatszym źródłem antyoksydantów wśród wszystkich owoców i warzyw. Pomagają zapobiegać chorobom nowotworowym, układu krążenia, regenerują mózg i układ nerwowy, a także sprzyjają utrzymaniu dobrego wzroku i młodego wyglądu skóry. Zawarte w jagodach borówki przeciwutleniacze to nasi sprzymierzeńcy, mający wpływ na powstrzymywanie procesów starzenia. Borówka jest rekomendowana każdemu, od najmłodszych, po profilaktykę i terapię wszystkich chorób cywilizacyjnych” - mówi Anna Radowicka, dietetyk, technolog żywienia, ekspert w ocenie jakości żywności.
Tegoroczne obchody Dnia Polskiej Borówki odbywają się pod patronatem Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ) i Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej (NCEŻ). Honorowy patronat objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Wśród partnerów merytorycznych jest także Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach.
„Lato to w naszym klimacie czas największego bogactwa natury i dobry moment, aby zadbać o naszą odporność i zdrowie. O tej porze roku mamy największą szansę na wprowadzenie do swojej diety mnóstwa świeżych owoców i warzyw. Wakacje o smaku borówki każdemu wyjdą na zdrowie” - przekonywała Emilia Szczęsna z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Kampania „Lato z borówkami” jest realizowana przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
(Centrum Prasowe PAP) / Fundacja Promocji Polskiej Borówki