Społeczna odpowiedzialność biznesu coraz częściej jest elementem obowiązkowym w strategiach firm. I choć możliwości działań są różne, najbardziej cieszą te, które realnie pomagają beneficjentom i przynoszą pozytywne skutki. Jednym z nich jest wsparcie zwierząt z wrocławskiego zoo, na co kilka lat temu zdecydowała się marka Paclan. Niedawno rodzina podopiecznych brandu się powiększyła – na świecie pojawił się mały nosorożec indyjski. O przetrwaniu gatunku i współpracy biznesu z zoo opowiada brand managerka marki Paclan, Marta Krokowicz.
Na początku tego roku (6.01) we wrocławskim zoo urodziła się jego nowa mieszkanka, samiczka nosorożca indyjskiego. To wydarzenie niezwykłe nie tylko w skali Wrocławia, bo gatunek ten w naturalnych warunkach jest zagrożony wyginięciem.
– W minionym roku w ogrodach zoologicznych na całym świecie urodziło się tylko 7 nosorożców indyjskich, więc informację o szczęśliwym rozwiązaniu ciąży Maruški przyjęliśmy z ogromną radością. Nie chciałabym przeceniać naszej roli, bo to zoo na swoich barkach niesie opiekę nad zagrożonymi gatunkami, ale wierzę, że nasze zaangażowanie i wsparcie finansowe jest bardzo przydatne. Współpracujemy od wielu lat – już w 2014 roku naszym patronatem objęta była zebra, która zresztą również doczekała się potomstwa. Po 4 latach wsparcia tego gatunku postanowiliśmy się skupić na nosorożcach indyjskich. I tak od 2018 roku opiekujemy się Manasem, a Marušką od 2019 roku, kiedy to trafiła do wrocławskiego ogrodu. Od początku chętnie uczestniczymy we wszelkich projektach, a samą ciążę przeżywaliśmy także w firmie, przez całe 16 miesięcy – komentuje z uśmiechem Marta Krokowicz, brand manager marki Paclan i dodaje: nie wahaliśmy się nawet przez chwilę, by podjąć decyzję o wsparciu kolejnego nosorożca, a świadomość, że w taki sposób możemy wesprzeć walkę o przetrwanie gatunku napawa nas ogromną satysfakcją. Każdej firmie polecam projektowanie odpowiedzialnych społecznie działań w przemyślany sposób i z odpowiednim partnerem. Tak, by nie były to tylko ładnie brzmiące projekty, ale realne działania przynoszące pozytywne rezultaty.
Marka Paclan w czwartek, 21.01.2021 roku została oficjalnym patronem całej rodziny nosorożców indyjskich przebywających we wrocławskim zoo. Do 7 lutego na profilu marki Paclan na Facebooku trwa plebiscyt na wybór imienia dla najmłodszej przedstawicielki gatunku, a już wkrótce planowane są także obchody urodzin Manasa i Maruški.
Newseria Biznes