Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

„Bezjajeczna jajecznica” w sprzedaży w Europie

11 grudnia 2019
„Bezjajeczna jajecznica” w sprzedaży w Europie

Amerykańskie przedsiębiorstwo  JUST Inc. (dawniej Hampton Creek) zapowiedziało ostatecznie, że w drugim  kwartale przyszłego roku w sprzedaży w Europie dostępny będzie sztandarowy produkt tej firmy czyli „bezjajeczna jajecznica” (według zapewnień producenta sprzedawany w butelkach z tworzywa  sztucznego płyn uzyskany z grzybów, fasoli i innych roślin po przelaniu na patelnię i podgrzaniu ma smak,  zapach oraz konsystencję prawdziwej jajecznicy).

Do tej pory na Starym Kontynencie można było kupić bezjajeczny majonez sygnowany marką JUST. Ciekawostką jest, że w Europie  – podobnie jak dystrybucją  majonezu JUST  – zajmie się znany dystrybutor jaj w skorupkach oraz produktów jajecznych, włoska grupa  Eurovo. Ekspansja na europejskim kontynencie   jest strategicznym celem dla amerykańskiej firmy JUST. Przypominamy, że poza włoską Grupą Eurovo, w 2019 roku partnerstwo z Amerykanami nawiązał także  niemiecki gigant mięsny Grupa PHW.

Od dłuższego już czasu, niemal cyklicznie, raportujemy o imponujących sukcesach amerykańskiego startupu  JUST  - twórcy roślinnej alternatywy dla jaj tradycyjnych sprzedawanych w formie płynnej pod nazwą JUST Egg. Jak podaje amerykańska firma,  flagowy produkt Just Egg okazał się  najlepiej sprzedającą opcją płynnych jaj w USA w  „naturalnych” sklepach detalicznych i drugim najlepiej sprzedającym się zamiennikiem  jaj w konwencjonalnych sklepach spożywczych. W lipcu tego roku poinformowano, że "deal" z JUST zrobił jeden z kolosów handlowych  – firma Costco. Sieć sprzedaje „roślinne jaja” z fasoli mung w postaci zbiorczej  – dwóch butelek w cenie 10 dolarów. JUST ma ambitne  plany, aby w ciągu najbliższych kilku lat sprzedawać równowartość dwóch miliardów jaj.

JUST rozwija się nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie ruszyli też na podbój rynku w Chinach, pojawiając się ze swoją ofertą w  sektorze e - commerce, sklepach detalicznych i punktach gastronomicznych. Przedstawiciele amerykańskiej firmy wyrażają nadzieję, że innowacyjny produkt posiada takie atrybuty w zakresie bezpieczeństwa i higieny żywności, które idealnie wpasowują się we współczesne trendy konsumenckie w Chinach. Eksperci twierdzą, że obawy związane z chorobami drobiu takimi jak grypa ptaków, są jednym z czynników wspierających wzrost rynku zamienników jaj. Co więcej, fasola mung jest popularna w chińskim rolnictwie i jest produktem preferowanym w diecie Chińczyków.  

 

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Wielu z nas zastanawia się nad tym, co mogą zrobić w swoim wolnym czasie, by móc...

Współczesny, dynamiczny świat z jednej strony ma wiele zalet, bo z roku na rok k...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę