#InnovationConference #AroniaInnovationConference
#BerryInnovationConference #OwoceJagodowe
#PolskieSuperowoce #PolishSuperFruits
Więcej trzeba rozmawiać. Zobaczyć, jak to robią inni, wyłapać to co oni robią dobrze, no i wymieniać się poglądami na to. Firma, która jest dobra, nie boi się konkurencji. To czego szukamy to wartość dodana, którą możemy wypracować wspólnie. Nasi klienci są często 1000 razy więksi od nas. Tylko rozmawiając i tylko razem możemy się rozwinąć
mówił Paweł Dąbrowski, Agronom Berries.
To chyba ostatni moment, byśmy zaczęli budować ten rynek razem. Uświadomili sobie, że synergia jest we współpracy i chodzi w niej o marżę. Robiąc tak jak dotychczas, trudno spodziewać się też znacząco różnych rezultatów czy znacząco większej marży. Chęć zmian jest kluczem do rozwoju
dodaje Paweł Eggert.
Dla mnie innowacyjność to klimat, w którym gdy coś powiemy, inni tego nie wyśmieją. Zastanowią się nad tym. Każdy pomysł jest warty uwagi, nie bójmy dzielić się pomysłami, a zobaczymy innowacje. Bardzo ciekawy jest przykład Kosowa, tam rolnicy się zjednoczyli. Widzę też jak duży nacisk wszyscy kładą na marketing, czyli koncentrację na odbiorcach, ich potrzebach i na tym czy nas znają. Możemy wyprodukować coś bardzo dobrego, o bardzo dobrych walorach, ale jeżeli nie mamy marketingu, to niewiele osób się o tym dowie. Nie sprzedamy naszych produktów
wskazywał Mateusz Maruszewski, Farma Mój Owoc.
Nasze spotkanie było jak burza mózgów. Udało się dzięki innowacyjnej formule. Dzieliły się wiedzą osoby, które reprezentują kompletnie różne dziedziny. Spotkali się przedstawiciele nauki, producenci, przetwórcy, fitofarmaceuci oraz marketingowcy, którzy dzielili się doświadczeniami z dotarciem do konsumenta. To jest metoda na innowacyjne pomysły. Warte szerokiej popularyzacji są walory owoców jagodowych oraz edukacja konsumencka
dzieliła się wrażeniami prof. Bożena Matysiak, z-ca Dyrektora ds. Naukowych w Instytucie Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego.
Potrzebna jest współpraca i potrzebna jest lepsza organizacja rynku. Zrzeszenie plantatorów i jeden głos branży jagodowej. Musimy współpracować i odejść od mówienia o niskich cenach i tonażu. Chcemy pokazywać sukcesy, współpracę i kreatywne podejście do wyzwań. Każdego dnia warto pokazywać przykłady wartości dodanej, dobrej marżowości i zasad efektywnej współpracy. Każdego konsensusu w łańcuchu wartości. Warto widzieć ten „łańcuch”, widzieć grupy interesów i każdą dobrą wzajemną ofertę. A taki dzień jak dzisiaj dodaje temu procesowi impetu
podsumował Paweł Eggert, członek Jagodowego Core Teamu, Aronia Eggert.
e-red, ppr.pl