MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Bayer: innowacje wspierające rolnictwo zrównoważone odpowiedzią na wyzwania

28 kwietnia 2022
Bayer: innowacje wspierające rolnictwo zrównoważone odpowiedzią na wyzwania

Nasiennictwo, cechy odmianowe, ochrona roślin, rozwiązania cyfrowe – oto obszary prac nad innowacjami firmy Bayer. Priorytetem są rozwiązania zwiększające zrównoważenie rolnictwa i ograniczające jego zasobochłonność. Inwestycje w badania i rozwój dywizji Crop Science wynoszą 2 miliardy euro roczne.

 

- W ciągu 25 lat liczba ludzi na Ziemi ma wzrosnąć do 10 miliardów. Trzeba zapewnić im żywność, jednocześnie zmniejszając zużycie zasobów. Sytuację pogarsza sprzężenie kryzysów: na rynku zbóż, sytuacja po pandemii, niestabilne warunki klimatyczne, dramatyczne konsekwencje wojny - mówi Antoine Bernet,  szef działu Crop Science w Bayer dla Polski, Krajów Bałtyckich, Czech i Słowacji - Wyzwania związane z zapewnieniem żywności można przezwyciężyć jedynie dzięki innowacyjnym rozwiązaniom wspierającym rolnictwo zrównoważone.

 

Bayer wykorzystuje możliwości nowych technologii do tworzenia zrównoważonego i odpornego na zmiany klimatu systemu produkcji żywności. Firma wspiera rolników w zwiększaniu plonów przy ograniczaniu zużywania zasobów i jednoczesnym zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych. Najnowsze rozwiązania to m.in. kukurydza karłowa o zwiększonej odporności na ekstremalne warunki pogodowe, a także rozwiązania cyfrowe dla rolnictwa.


Innowacje na rzecz rolnictwa zrównoważonego

 

Inwestycje firmy Bayer w wysokości 2 miliardów euro rocznie w badania i rozwój w dywizji Crop Science nie mają sobie równych w branży. Przeznaczane są na rozwój innowacji w dziedzinie nasiennictwa, cech odmianowych, ochrony roślin i rozwiązań cyfrowych.

 

Kukurydza karłowa (małej wysokości, Short Stature Corn) oferuje o jedną trzecią niższą wysokość w porównaniu ze standardowymi hybrydami kukurydzy. Technologia, która poprawia stabilność, w tym odporność na łamliwość i wyleganie łodyg, pomaga w ograniczaniu strat powodowanych trudnymi warunkami środowiskowymi i ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi, takimi jak silne wiatry. Kukurydza karłowa pozwala też na bardziej precyzyjne aplikowanie środków ochrony roślin i optymalne wykorzystanie kluczowych składników, takich jak azot. Wprowadzenie tej odmiany w próbie komercyjnej planowane jest w pierwszej kolejności w USA w 2023 r. Dalsza komercjalizacja zaplanowana jest na kolejne lata.

 

Dzięki licznym rozwiązaniom cyfrowym firma Bayer wspiera zmniejszanie śladu węglowego rolnictwa. Inicjatywa Węglowa Bayer (Carbon Initiative) zachęca rolników do wdrażania praktyk przyjaznych dla klimatu, takich jak ograniczanie orki lub uprawy okrywowe.

W Polsce Bayer współpracuje z ponad setką gospodarstw nad monitorowaniem i zmniejszaniem emisji gazów cieplarnianych. Wsparciem jest platforma FieldView Plus, umożliwiająca rolnikom automatyczną rejestrację wszystkich zabiegów, analizę plonów oraz stosowanie zmiennego nawożenia i dawki wysiewu. Na polski rynek wprowadzono niedawno FieldView Yield Kit - system mapowania plonów, w który można łatwo wyposażyć posiadane maszyny rolnicze (niezależnie od modelu czy roku produkcji). Pozwala on rolnikom mierzyć plony upraw, oceniać trafność podjętych decyzji agronomicznych, analizować zmienność swoich pól.


Kolejnym strategicznym projektem Bayer w kierunku zrównoważenia rolnictwa jest IWM (ang. Integrated Weed Management, zintegrowane zarządzanie chwastami). W jego ramach pracujemy nad produktami nowych technologii i praktykami, których wdrożenie zmniejszy ilość środków ochrony roślin stosowanych w ochronie przed chwastami. Dzięki wykorzystaniu dronów i telefonów komórkowych do monitorowania i oceny porażenia będziemy w stanie zidentyfikować pojedyncze chwasty i poziom porażenia na różnych obszarach pola. Na podstawie zebranych danych algorytm stworzy „mapę oprysku” dla pola, pozwalającą na precyzyjne „punktowe” nanoszenie herbicydów.

 

Popularyzacja zrównoważonych postaw

 

Równolegle z wprowadzaniem innowacji na rzecz rolnictwa, Bayer wspiera zmianę postaw społecznych na bardziej zrównoważone. Bardzo aktualnym wyzwaniem jest marnowanie żywności nie tylko na polu i w łańcuchu dostaw, ale również w naszych własnych domach. W polskich domach wyrzuca się aż 5 mln ton żywności rocznie. W ślad za wyrzuconym chlebem czy pomidorem uruchamia się lawina strat ekonomicznych i środowiskowych. Jeśli wdrożymy odpowiednie zmiany, możemy odwrócić ten trend.

 

A ponieważ trwałe postawy najefektywniej kształtuje się od najmłodszych lat, Bayer został partnerem programu edukacyjnego „EkoMisja w przedszkolach” Federacji Polskich Banków Żywności. Dzieci z 20 polskich przedszkoli podczas warsztatów i praktycznych zajęć dowiadują się skąd się bierze żywność, ile pracy i zasobów wiąże się z jej wytworzeniem.

- Zostawimy planetę naszym dzieciom, dlatego chcemy połączyć siły i działać wspólnie, by kolejne pokolenia mogły cieszyć się jej zasobami – dodaje Antoine Bernet.

 

W programie uczestniczą przedszkolaki z Ciechanowa, Warszawy i Trójmiasta. Biorą udział w praktycznych warsztatach i fascynujących zajęciach, w tym terenowych, korzystając z szeregu pomocy edukacyjnych przygotowanych przez metodyków Federacji. „EkoMisja w przedszkolach” umożliwia małym miłośnikom przygód zdobycie odznaki pogromcy śmieciowego potwora, strażnika zasobów planety, zaradnego ogrodnika czy kuchennego czarodzieja.


O firmie Bayer

Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się na obszarach nauk Life Sciences, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom i planecie poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Bayer angażuje się w zrównoważony rozwój i wywieranie pozytywnego wpływu poprzez swoją działalność. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia wartości poprzez innowacje i wzrost. Marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2021 Grupa zatrudniała około 100 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 44,1 mld euro. Wydatki na badania i rozwój - przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych - wyniosły 5,3 mld euro. Więcej informacji na stronie internetowej www.bayer.com.




Biuro prasowe Bayer


POWIĄZANE

W ostatnich latach przemysł rozrywkowy w Polsce przechodzi dynamiczne zmiany. Dz...

W dzisiejszym świecie, w którym technologia jest nieodłącznym elementem życia co...

W dzisiejszym świecie zmiany w gospodarce zachodzą w zastraszającym tempie. Prze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę