Jak donosi serwis ouest-france, po dziesięcioleciach protestów części konsumentów i aktywistów społecznych walczących o prawa Aborygenów, obecny, kanadyjski właściciel marki serów Coon, firma Saputo, zmieni jego nazwę. Dotychczasowa nazwa (Coon czyli szop) była traktowana przez wielu jako obelga wobec rdzennych mieszkańców kontynentu. Jak wyglądały argumenty drugiej strony sporu?
Firma Saputo wyjaśniła, że nazwa Coon odnosi się do amerykańskiego producenta sera Edwarda Williama Coona, wynalazcy innowacyjnego procesu dojrzewania, a ser pod tą nazwą był sprzedawany od 80 lat. Firma podjęłą jednak salomonową decyzję.
– Jesteśmy przekonani, że każdy z nas ma do odegrania rolę w eliminowaniu rasizmu we wszystkich jego formach i wierzymy, że jest to ważny krok, który musimy podjąć – mówi komunikat firmy przytaczany przez serwis ouest-france.
Forum Mleczarskie