AleBrowar - jeden z pionierów piwnej, kraftowej rewolucji na polskim rynku - świętuje właśnie swoje 11 urodziny. Firma przeszła długą drogę, od oddolnej inicjatywy domowych piwowarów aż do browaru z własnym zakładem, lokalami gastronomicznymi i siecią dystrybucji o ogólnopolskim zasięgu. Z okazji urodzin AleBrowar zaprezentował kilka nowości wzbogacających unikalne portfolio spółki, w tym piwo urodzinowe.
AleBrowar wymieniany jest wśród pionierów piwnej, kraftowej rewolucji. Firma zadebiutowała na rynku w 2012 roku, gdy zaprezentowała swoje pierwsze, kultowe już piwa: Rowing Jack, LadyBlanche i Black Hope. Stały się one jednymi z najważniejszych i symbolicznych kraftowych propozycji, które wpłynęły na rozwój rewolucji piwnej na polskim rynku.
W kolejnych latach AleBrowar koncentrował się na budowaniu swojej marki, ale i spełnieniu swojego największego marzenia, czyli uruchomieniu własnego browaru. Zakład w Lęborku wystartował w 2017 roku. W tym samym okresie uruchomiono też dwa firmowe lokale spółki - we Wrocławiu oraz w Gdyni.
- Jednym z najcięższych okresów dla funkcjonowania naszej firmy była, oczywiście, pandemia. Udało nam się jednak wyjść z niej obronną ręką, m.in. dzięki ogromowi pracy poświęconej na rozwój sieci dystrybucji. W ostatnim czasie mierzyliśmy się także ze zmianami w obrębie właścicielskim. W marcu br., w ramach rynkowej konsolidacji, połączyliśmy siły z Mazurską Manufakturą, która przejęła część naszych udziałów. Pozwoliło to nam skoncentrować się na tym, na czym znamy się najlepiej, czyli na warzeniu unikalnych piw, ale i mocnym rozwoju naszego portfolio - mówi Arkadiusz Wenta, współzałożyciel i współwłaściciel AleBrowaru.
Kierunki rozwoju AleBrowaru
AleBrowar pozostaje przy swojej głównej specjalizacji, czyli produkcji niepasteryzowanych piw górnej fermentacji. Ma na koncie około 200 piw uwarzonych w różnorodnych stylach.
W ostatnim czasie firma wprowadziła ponadto na rynek nową markę - AleBrowar Organic - która stanowi odpowiedź na rynkowe trendy i rosnącą świadomość konsumentów. Pojawiły się pod nią nie tylko sztandarowe, piwne nowości, ale także pokaźna grupa rzemieślniczych napojów bezalkoholowych, takich jak kombucha czy lemoniady chmielowe.
- AleBrowar Organic to z jednej strony ukłon w stronę rosnącej świadomości ekologicznej, a z drugiej - odpowiedź na rozwijający się trend NoLo i zapotrzebowanie na nowe, bezalkoholowe napoje. W AleBrowarze od zawsze stawialiśmy na eksperymenty, niecodzienne kooperacje, nieoczywiste połączenia smaków. AleBrowar Organic jest tego kolejnym przykładem. Mamy tu zarówno piwo uwarzone na bazie unikatowego na skalę światową czarnego jęczmienia i współpracę w tym zakresie z naukowcami z Politechniki Bydgoskiej. Mamy też “podkręcone” chmielem lemoniady czy kombuchę. Wszystko to stanowi ciekawe i niecodzienne uzupełnienie naszej oferty - mówi Arkadiusz Wenta z AleBrowaru.
Nowości w portfolio
Z okazji 11. rocznicy działalności AleBrowar wprowadził do oferty specjalne urodzinowe piwo Hoppy Eleven. To aromatyczna IPA z dodatkiem 11 rodzajów chmielu wybranych przez 11 osób, które tworzą AleBrowar.
W ostatnich tygodniach premierę miało również wspomniane już piwo Hooded Black Barley Pils, stworzone na bazie czarnego jęczmienia. Hooded Black Barley Pils charakteryzuje się czystym profilem smakowym, jest gładkie, słodowe, z nutą szlachetnych chmieli, z lekko ciemniejszą barwą pochodzącą od ciemnego ziarna.
Z końcem lipca w sprzedaży pojawiło się także Juicy Coctail Summer Ale -piwo uwarzone z Karolem Kraszewskim, mistrzem polski w koktajlach bezalkoholowych. Zostało ono uwarzone w dwóch wersjach: z dodatkiem mięty, na wzór drinka mojito oraz na wzór koktajlu pina colada z dodatkiem ananasa i kokosa.
oprac, e-mk ppr.pl