Po raz pierwszy w historii polskiej branży piwowarskiej pojedynczy producent przekroczył w ciągu roku barierę sprzedaży 10 mln hl piwa.
Żywiec jest liderem piwnego rynku w Polsce z blisko 37-proc. udziałem i o
niespełna 1 pkt. proc. wyprzedza Kompanię Piwowarską (Lech i Tyskie). Trzeci
jest Carlsberg Polska (d. Okocim) kontrolujący 14 proc. Swój rekord Żywiec
zawdzięcza znacznej rozbudowie mocy produkcyjnych w ostatnich latach i przejęciu
browarów od Brau Union Polska. W skład grupy wchodzą teraz browary w Elblągu,
Warce, Leżajsku, Żywcu, Bydgoszczy i Cieszynie. W tym roku dynamika sprzedaży
Żywca będzie minimum 10 proc., podczas gdy prognozy dla całej branży mówią o
blisko 2 proc.
Nieoficjalnie mówi się, że ambicją Żywca jest zostać
numerem jeden na świecie w Grupie Heinekena - teraz liderem są tu browary
hiszpańskie. Żywiec ma teraz 9-proc. udział sprzedaży w koncernie. Jednak musi
też pilnie strzec pozycji lidera w kraju, bo jego największy konkurent KP
deklaruje, że w najbliższym czasie przegoni Żywca.